Armstrong M., 2005, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Dubois D., Rothwell W., 2008, Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Filipowicz G., 2004, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Jeruszka U., 2016, Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Warszawa: Difin.
Kozielecki J., 1996, Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa: Wydawnictwo Żak.
Łukaszewski W., 2006, Psychologiczne koncepcje człowieka, w: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, t. I, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Oleksyn T., 2010, Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Oleś P., 2003, Wprowadzenie do psychologii osobowości, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Pervin L., 2002, Psychologia osobowości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Robbins S., Judge T., 2012, Zachowania w organizacji, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Rostowski T., 2002, Kompetencje a jakość zarządzania zasobami ludzkimi, w: A. Sajkiewicz (red.), Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, Warszawa: Poltext.
Strelau J., 2008, Psychologia różnic indywidualnych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Strelau J., 2010, Psychologia. Podręcznik akademicki, t. II, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Walkowiak R., 2007, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kompetencje. Nowe trendy. Efektywność, Toruń: Dom Organizatora.
Whiddett S., Hollyforde S., 2003, Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Zimbardo P., 1999, Psychologia i życie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Usuń Armstrong M., 2005, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Dubois D., Rothwell W., 2008, Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Filipowicz G., 2004, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Jeruszka U., 2016, Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Warszawa: Difin.
Kozielecki J., 1996, Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa: Wydawnictwo Żak.
Łukaszewski W., 2006, Psychologiczne koncepcje człowieka, w: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, t. I, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Oleksyn T., 2010, Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Oleś P., 2003, Wprowadzenie do psychologii osobowości, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Pervin L., 2002, Psychologia osobowości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Robbins S., Judge T., 2012, Zachowania w organizacji, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Rostowski T., 2002, Kompetencje a jakość zarządzania zasobami ludzkimi, w: A. Sajkiewicz (red.), Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, Warszawa: Poltext.
Strelau J., 2008, Psychologia różnic indywidualnych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Strelau J., 2010, Psychologia. Podręcznik akademicki, t. II, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Walkowiak R., 2007, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kompetencje. Nowe trendy. Efektywność, Toruń: Dom Organizatora.
Whiddett S., Hollyforde S., 2003, Modele kompetencyjne w zarządzaniu Filipowicz G., 2004, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Filipowicz G., 2014, Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista, Warszawa: Wolters Kluwer.
Górska-Rożej K., 2014, Identyfikacja składowych kompetencji w kontekście efektywnego zarządzania kompetencjami, Zeszyty Naukowe, Akademia Obrony Narodowej, nr 2.
Griffin D.W., Bartholomew K., 1994, Models of the self and other. Fundamental dimensions underlying measures of adult attachment, Journal of Personality and Social Psychology, nr 67(3).
Kowalczyk E., [b.d.], Funkcjonowanie osób z niską i z wysoką samooceną, ICN Centrum Kompetencji, http://szkolenia.icn.pl/wp-content/uploads/2014/06/EK1.pdf [dostęp: 10.10.2017].
Kozioł L., Piechnik-Kurdziel A., Kopeć J., 2006, Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie. Teoria i praktyka, Warszawa: Biblioteczka Pracownicza.
Moczydłowska J., 2011, Doskonalenie wiedzy zawodowej jako element zarządzania kompetencjami w sektorze administracji publicznej, w: W. Kieżun, A. Letkiewicz, J. Wołejszo (red.), Kooperacje organizacji publicznych, Szczytno: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie.
Moczydłowska J., 2012, Kompetencje zawodowe menedżerów personalnych w kontekście potrzeb współczesnych przedsiębiorstw, w: J.S. Kardasa (red.), Przeobrażenia i wsparcie procesów zarządzania ludźmi, Warszawa: Wydawnictwo STUDIO EMKA.
Niebrzydowski L., 1976, O poznawaniu i ocenie samego siebie. Na przykładzie młodzieży dorastającej, Warszawa: Nasza Księgarnia.
Reilly P., Williams T., 2012, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Sławińska M., 2002, Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Szewczuk W., 1985, Słownik psychologiczny, Warszawa: Wiedza Powszechna.
Szpitalak M., Polczyk R., 2015, Samoocena. Geneza, struktura, funkcje i metody pomiaru, wyd. I, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Usuń Filipowicz G., 2004, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Filipowicz G., 2014, Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista, Warszawa: Wolters Kluwer.
Górska-Rożej K., 2014, Identyfikacja składowych kompetencji w kontekście efektywnego zarządzania kompetencjami, Zeszyty Naukowe, Akademia Obrony Narodowej, nr 2.
Griffin D.W., Bartholomew K., 1994, Models of the self and other. Fundamental dimensions underlying measures of adult attachment, Journal of Personality and Social Psychology, nr 67(3).
Kowalczyk E., [b.d.], Funkcjonowanie osób z niską i z wysoką samooceną, ICN Centrum Kompetencji, http://szkolenia.icn.pl/wp-content/uploads/2014/06/EK1.pdf [dostęp: 10.10.2017].
Kozioł L., Piechnik-Kurdziel A., Kopeć J., 2006, Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie. Teoria i praktyka, Warszawa: Biblioteczka Pracownicza.
Moczydłowska J., 2011, Doskonalenie wiedzy zawodowej jako element zarządzania kompetencjami w sektorze administracji publicznej, w: W. Kieżun, A. Letkiewicz, J. Wołejszo (red.), Kooperacje organizacji publicznych, Szczytno: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie.
Moczydłowska J., 2012, Kompetencje zawodowe menedżerów personalnych w kontekście potrzeb współczesnych przedsiębiorstw, w: J.S. Kardasa (red.), Przeobrażenia i wsparcie procesów zarządzania ludźmi, Warszawa: Wydawnictwo STUDIO EMKA.
Niebrzydowski L., 1976, O poznawaniu i ocenie samego siebie. Na przykładzie młodzieży dorastającej, Warszawa: Nasza Księgarnia.
Reilly P., Williams T., 2012, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Sławińska M., 2002, Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Szewczuk W., 1985, Słownik psychologiczny, Warszawa: Wiedza Powszechna.
Szpitalak M., Polczyk R., 2015, Samoocena. Geneza, struktura, funkcje i metody pomiaru, wyd. I, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
zasobami ludzkimi, Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Zimbardo P., 1999, Psychologia i życie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.