Data publikacji : 2016-12-30

Elektroniczne agregatory płatności - postawy i zachowania e-konsumentów. Próba analizy na podstawie badań

Beata Rożek



Abstrakt

Rozwój handlu internetowego w Polsce przyczynił się do wzrostu zapotrzebowania na usługi związane z obsługą płatności za produkty nabywane przez Internet. Potrzeby tak szybko rozwijającego się rynku są zróżnicowane, przez co tradycyjne formy płatności nie zawsze spełniają oczekiwania uczestników rynku. Konieczne zatem stało się stworzenie odpowiadających na wyzwania współczesnego rynku nowych form płatności. Celem niniejszego artykułu jest przybliżenie zasad funkcjonowania elektronicznych agregatorów płatności oraz próba odpowiedzi na pytanie "czy korzystanie z usług agregatorów płatności podczas dokonywania transakcji przez Internet jest popularne wśród społeczeństwa?". W pracy wykorzystano wyniki badań własnych przeprowadzonych metodą sondażu na grupie osób dokonujących płatności przez Internet. Wyniki badań wskazują, że wykorzystywanie agregatorów płatności jest popularną formą realizowania transakcji. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Płatność, Elektroniczne płatności, e-usługi, Zachowania konsumenta, Metody płatności



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki


Zasady cytowania

Rożek, B. (2016). Elektroniczne agregatory płatności - postawy i zachowania e-konsumentów. Próba analizy na podstawie badań. Debiuty Naukowe Studentów Wyższej Szkoły Bankowej, 16(16), 139–157. Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/dnswsb/article/view/437

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP