Data publikacji : 2014-12-30

Rola emocji, świadomości oraz budowy językowej w tworzeniu przekazu reklamowego

Karolina Oleksa



Abstrakt

Niniejszy artykuł ma na celu analizę roli emocji, poziomu świadomości oraz budowy językowej w tworzeniu przekazu reklamowego. Aby dokładnie zanalizować te obszary, dokonano przeglądu założeń teoretycznych, przeanalizowano dwa studia przypadku - produkcję szczepionek z komórek ludzkich płodów oraz kampanię organizacji Greenpeace przeciwko firmie Nestlé, a także przytoczono wyniki badań własnych. W badaniach weryfikowano trzy hipotezy zakładające, że wzbudzanie negatywnych emocji dotyczących produktu powoduje odrzucenie go przez konsumentów (hipoteza nr 1), istnieje związek między podejmowaniem decyzji konsumenckich a przekazywaniem większej ilości dokładnych informacji w przekazie informacyjnym (hipoteza nr 2) oraz że istnieje związek między poziomem świadomości konsumentów na temat nieetycznych działań firm a podejmowanymi decyzjami zakupowymi (hipoteza nr 3). W badaniach wykorzystano autorski kwestionariusz, składający się z 16 pytań i zbudowany w dwóch wersjach, różniących się sformułowaniem dwóch kluczowych pytań, na podstawie których testowano hipotezy. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Język reklamy, Psychologia reklamy, Marketing, Reklama, Decyzje konsumenckie, Studium przypadku



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki


Zasady cytowania

Oleksa, K. (2014). Rola emocji, świadomości oraz budowy językowej w tworzeniu przekazu reklamowego. Debiuty Naukowe Studentów Wyższej Szkoły Bankowej, 14(14), 47–66. Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/dnswsb/article/view/456

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP