Data publikacji : 2013-12-30

Rola i znaczenie portów w Szczecinie i Świnoujściu w logistyce basenu Morza Bałtyckiego

Norbert Krakowski



Abstrakt

Artykuł porusza kwestie dotyczące roli oraz znaczenia portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu. Głównie skoncentrowany jest na braku konkurencyjności z rodzimymi portami oraz z portami z regionu basenu Morza Bałtyckiego, jak np. Rostock czy Lubeka. Autor zwraca szczególną uwagę również na inwestycje, które mają być przeprowadzone w latach 2015-2030. Z najważniejszych planowanych przedsięwzięć można wymienić: budowę nabrzeży w porcie zewnętrznym w Świnoujściu oraz doprowadzenie tam mediów. Natomiast w porcie w Szczecinie ważniejszym z takich działań jest przebudowa infrastruktury do przeładunków intermodalnych w rejonie Kanału Dębickiego. Autor odnosi się również do konieczności inwestowania w porty w Szczecinie i Świnoujściu, gdyż bez konkretnego wsparcia założonych inwestycji region Morza Bałtyckiego zostanie ogołocony z dwóch dobrze rokujących portów. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Porty morskie, Inwestycje, Infrastruktura, Gospodarka morska, Organizacja portów morskich



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki


Zasady cytowania

Krakowski, N. (2013). Rola i znaczenie portów w Szczecinie i Świnoujściu w logistyce basenu Morza Bałtyckiego. Debiuty Naukowe Studentów Wyższej Szkoły Bankowej, 13(13), 83–89. Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/dnswsb/article/view/463

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP