Data publikacji : 2012-12-30

Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem

Marta Jakóbczak



Abstrakt

Nowe wyzwania kształtują nowe trendy. Rosnące oczekiwania pracowników, inwestorów, społecznego otoczenia firmy, czyli interesariuszy coraz częściej wymuszają podjęcie i praktyczne stosowanie przez przedsiębiorców idei społecznej odpowiedzialności. Hasło "odpowiedzialny biznes" stało się tak popularne, że przekroczyło granice kręgów biznesowych, budząc żywe zainteresowanie również środowisk akademickich i organizacji pozarządowych. "Odpowiedzialny biznes" to szeroko rozumiana koncepcja obejmująca wiele zagadnień: od relacji z pracownikami i przejrzystości wobec akcjonariuszy poprzez zaangażowanie w rozwój lokalnej społeczności, do standardów etycznych wdrażanych także wobec dostawców. Niniejsze opracowanie jest próbą wyjaśnienia w prosty sposób, czym jest ta koncepcja i jak może być realizowana w strategii współczesnej firmy. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Społeczna odpowiedzialność biznesu, Społeczności lokalne, Interesariusze, Korporacje, Etyka biznesu, Instytucjonalizacja zarządzania



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki


Zasady cytowania

Jakóbczak, M. (2012). Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Debiuty Naukowe Studentów Wyższej Szkoły Bankowej, 12(12), 67–84. Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/dnswsb/article/view/470

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP