Allan, B., Batz-Barbarich, C., Sterling, H. i Tay, L. (2018). Outcomes of Meaningful Work: A Meta-Analysis. Journal of Management Studies, 56(3), 500–528. https://doi.org/10.1111/joms.12406  
DOI: https://doi.org/10.1111/joms.12406
															Arnold, K., Turner, N., Barling, J., Kelloway, E.K. i McKee, M. (2007). Transformational Leadership and Psychological Well-Being: The Mediating Role of Meaningful Work. 
															Journal of Occupational Health Psychology, 12(3), 193–203. https://doi.org/10.1037/1076-8998.12.3.193  
DOI: https://doi.org/10.1037/1076-8998.12.3.193
															Brach, B., Goryński, K. i Kowalik, Z. (2019). Sens pracy w branży badawczej. Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii. https://www.ptbrio.pl/senspracy/pliki/sens_pracy_raport_ptbrio.pdf 
															Cable, D. i Edwards, D. (2004). Complementary and Supplementary Fit: A Theoretical and Empirical Integration. Journal of Applied Psychology, 89(5), 822–834. https://doi.org/10.1037/0021-9010.89.5.822  
DOI: https://doi.org/10.1037/0021-9010.89.5.822
															Chirkowska-Smolak, T. (2016). Dopasowanie do pracy a zaangażowanie. Mediacyjna rola przekonania na temat sensowności pracy. Psychologia Społeczna, 1(36), 34–44. https://doi.org/10.7366/1896180020163603 
															Czarnota-Bojarska, J. (2010). Dopasowanie człowiek–organizacja i tożsamość organizacyjna. Wydawnictwo Naukowe Scholar. 
															Czerw, A. i Czarnota-Bojarska, J. (2016). Dopasowanie człowiek–środowisko i postawa wobec pracy jako motywatory zachowań organizacyjnych. Psychologia Społeczna, 1(11), 8–19. https://doi.org/10.7366/1896180020163601 
															Gerrig, R. i Zimbardo, P. (2012). Psychologia i życie. Wydawnictwo Naukowe PWN. 
															Główny Urząd Statystyczny. (2024). Pracujący w gospodarce narodowej w Polsce w lutym 2024 r. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/pracujacy-zatrudnieni-wynagrodzenia-koszty-pracy/pracujacy-w-gospodarce-narodowej-w-polsce-w-lutym-2024-r-,27,15.html 
															Grafton Recruitment. (2022). Pokolenia na polskim rynku pracy. Grafton Recruitment. https://pl.grafton.com/pl/pokolenia-na-polskim-rynku-pracy 
															Guo, Y. i Hou, X. (2022). The effects of job crafting on tour leaders’ work engagement: the mediating role of person-job fit and meaningfulness of work. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 34(5), 1649–1667. https://doi.org/10.1108/IJCHM-09-2021-1082  
DOI: https://doi.org/10.1108/IJCHM-09-2021-1082
															Holbeche, L. i Springett, N. (2004). In Search of Meaning in the Workplace. Roffey Park Institute Limited. 
															Jurczak, A. (2021). Wiek nauczycieli oraz wybrane aspekty różnic indywidualnych, jako kategorie zarządzania różnorodnością w organizacjach oświatowych (Rozprawa doktorska). Uniwersytet Jagielloński. 
															Kossakowska, M., Kwiatek, P. i Stefaniak, T. (2013). Sens w życiu. Polska wersja kwestionariusza MLQ (Meaning in Life Questionnaire). Psychologia Jakości Życia, 12(2), 111–131. https://doi.org/10.5604/16441796.1090786  
DOI: https://doi.org/10.5604/16441796.1090786
															Kristof, A. (1996). Person-organization fit: an integrative review of its conceptualizations, measurement, and implications. Personnel Psychology, 49(1), 1–49. https://doi.org/10.1111/j.1744-6570.1996.tb01790.x  
DOI: https://doi.org/10.1111/j.1744-6570.1996.tb01790.x
															Kristof-Brown, A., Schneider, B. i Su, R. (2023). Person-organization fit theory and research: Conundrums, conclusions, and calls to action. Personnel Psychology, 76(2), 375–412. https://doi.org/10.1111/peps.12581  
DOI: https://doi.org/10.1111/peps.12581
															Kristof-Brown, A., Zimmerman, R. i Johnson E. (2005). Consequences of individual’s fit at work: A meta-analysis of person-job, person-organization, person-group, and person-supervisor fit. Personnel Psychology, 58(2), 281–342. https://doi.org/10.1111/j.1744-6570.2005.00672.x  
DOI: https://doi.org/10.1111/j.1744-6570.2005.00672.x
															Misha, P. i van Dijke, M. (2023). Meaning at Work: Dimensions, Implications and Recommendations. W: J. Marques (red.). The Palgrave Handbook of Fulfillment, Wellness, and Personal Growth at Work. Palgrave Macmillan Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-35494-6_3  
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-35494-6_3
															Muchinsky, P. i Monahan, C. (1987). What is person-environment congruence? Supplementary versus complementary models of fit. Journal of Vocational Behavior, 31(3), 268–277. https://doi.org/10.1016/0001-8791(87)90043-1  
DOI: https://doi.org/10.1016/0001-8791(87)90043-1
															Rojewska, M. (2024), Milenialsi, pokolenie Z, Y, X, generacja baby boomers — kto to?. https://interviewme.pl/blog/pokolenie-z 
															Schnell, T., Höge, T. i Pollet, E. (2013). Predicting meaning in work: Theory, data, implications. The Journal of Positive Psychology, 8(6), 543–554. https://doi.org/10.1080/17439760.2013.830763  
DOI: https://doi.org/10.1080/17439760.2013.830763
															Schnell, T. i Hoffmann, C. (2020). ME-Work: Development and Validation of a Modular Meaning in Work Inventory. Frontiers in Psychology, 11(599913). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.599913  
DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.599913
															Smolbik-Jęczmień, A. (2013). Rozwój kariery zawodowej wśród przedstawicieli pokolenia X i Y — nowe wyzwania. Modern Management Review, 20(4), 191–202.  
DOI: https://doi.org/10.7862/rz.2013.mmr.54
															Steger, M. (2017). Creating Meaning and Purpose at Work. W: L. Oades, M. Steger, A. Fave i J. Passmore (red.). The Wiley Blackwell Handbook of the Psychology of Positivity and Strengths-Based Approaches at Work. John Wiley & Sons.  
DOI: https://doi.org/10.1002/9781118977620.ch5
															Steger, M., Dik, B. i Duffy, R. (2012). Measuring Meaningful Work: The Work and Meaning Inventory (WAMI). Journal of Career Assessment, 20(3), 322–337. https://doi.org/10.1177/1069072711436160  
DOI: https://doi.org/10.1177/1069072711436160
															Vaida, S. (2024). Is There Really a Generational Gap? Characteristics, Values and How to Talk to Each Generation. Journal Plus Education, 35(1), 72–88. https://doi.org/10.24250/jpe/1/2024/SV  
DOI: https://doi.org/10.24250/jpe/1/2024/SV/