Celem artykułu jest identyfikacja praktyk zarządzania zespołem sprzedażowym w trakcie kampanii produktowych w bankowości detalicznej, które różnicują menedżerów skutecznych od mniej skutecznych. Badanie przeprowadzono wśród 46 menedżerów placówek i dyrektorów regionalnych wybranych banków. Respondenci zostali podzieleni na dwie grupy na podstawie realizacji celów kampanii. Analiza wykazała, że skuteczni menedżerowie charakteryzują się lepszym przygotowaniem do kampanii, aktywnym wykorzystaniem narzędzi (CRM, checklisty, karty rozmów), indywidualnym podejściem do doradców oraz traktowaniem Mystery Shoppera jako narzędzia rozwojowego. W zakresie motywacji stosują zróżnicowane techniki, obejmujące zarówno bodźce finansowe, jak i pozafinansowe. Wnioski wskazują na konieczność rozwijania kompetencji miękkich menedżerów oraz systematycznego stosowania nowoczesnych narzędzi zarządczych. Wyniki badań wypełniają lukę badawczą w literaturze dotyczącej zarządzania sprzedażą w bankowości detalicznej.
Zasady cytowania