Ajzen I., 1991, The Theory of Planned Behavior, Organizational Behavior and Human Decision Processes, nr 90.
Baker D.A., Crompton J.L., 2000, Quality, satisfaction and behavioral intentions, Annals of Tourism Research, nr 27(3): 785-804
Barnes S., Mattsson J., Sørensen F., 2016, Remembered Experiences and Revisit Intentions: A Longitudinal Study of Safari Park Visitors, Tourism Management, nr 57: 286-294.
Bigne J.E., Sanchez M.I., Sanchez J., 2001, Tourism Image, Evaluation Variables and After Purchase Behavior: Inter-Relationship, Tourism Management, nr 22: 607-616.
Boguszewicz-Kreft M., 2010, Doświadczenie jako propozycja wartości dla klienta, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, nr 3(52): 79-91.
Buczak T., Zientalska D., 2015, Badanie satysfakcji konsumentów usług turystycznych, w: E. Dziedzic (red.), Badania konsumentów usług turystycznych w regionach, Warszawa: Polska Organizacja Turystyczna, 110-138.
Canny I.U., 2013, An Empirical Investigation of Service Quality, Tourist Satisfaction and Future Behavioral Intentions among Domestic Local Tourist at Borobudur Temple, International Journal of Trade, Economics and Finance, nr 4(2): 86-91, http://www.ijtef.org/papers/265-F603.pdf [dostęp: 24.03.2019].
Chandralal L., Valenzuela F., 2013, Exploring memorable tourism experiences: Antecedents and behavioral outcomes, Journal of Economics, Business and Management, nr 1(2): 177-181.
Chen C.-F., Tsai D., 2007, How destination image and evaluative factors affect behavioural intentions?, Tourism Management, nr 28: 1115-1122.
Chen J.S., Gursoy D., 2001, An Investigation of Tourists' Destination Loyalty and Preferences, International Journal of Contemporary Hospitality Management, nr 13(2): 79-85.
Crompton J.L., 1979, An assessment of the image of Mexico as a vacation destination and the influence of geographical location upon that image, Journal of Travel Research, nr 17(4): 18-23.
Dudek-Mańkowska S., 2011, Koncepcja wizerunku miasta, w: A. Grzegorczyk, A. Kochaniec (red.), Kreowanie wizerunku miast, Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji.
Endah P.E., Umar N., Suharyono S., Kusumawati A., 2017, Study on destination image, satisfaction, trust and behavioral intention, RJOAS, nr 1(61): 148-159, https://doi.org/10.18551/rjoas.2017-01.15 [dostęp: 29.03.2019].
Fakeye P.C., Crompton J.L., 1991, Image Differences between Prospective, First-Time and Repeat Visitors to the Lower Rio Grande Valley, Journal of Marketing Research, nr 30(2): 10-16.
Fishbein M., Ajzen I., 1975, Belief, attitude, intention and behavior: An introduction to theory and research, Reading, MA: Addison-Wesley.
Fornell C., Larcker D.F., 1981, Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error, Journal of Marketing Research, nr 18(2): 39-50.
Gallarza M.G., Gil Saura I., Calderón García H., 2002, Destination image, Annals of Tourism Research, nr 29(1): 56-78.
Gartner W.C., 1993, Image formation process, w: M. Uysal, D.R. Fesenmaier (red.), Communication and Channel Systems in Tourism Management, New York: Haworth Press, 191-216.
Glińska E., 2011, Sposoby badania wizerunku miejsca, Samorząd Terytorialny, nr 11: 33-44.
Hair J.F., Black W.C., Babin B., Anderson R.L., Tatham R.L., 2007, Multivariate Data Analysis, New Jersey: Prentice Hall.
Hair J.F., Sarstedt M., Hopkins L., Kuppelwieser V.G., 2014, Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM): An Emerging Tool in Business Research, European Business Review, nr 26(2): 106-121.
Idziak P., 2009, Konkurencyjność muzeów w gospodarce doznań i kreatywności, w: A. Stasiak (red.), Kultura i turystyka - wspólnie zyskać!, Łódź: Wyd. WSTH, 219-237.
Kim J.-H., 2017, The Impact of Memorable Tourism Experiences on Loyalty Behaviors: The Mediating Effects of Destination Image and Satisfaction, Journal of Travel Research, nr 57: 856-87.
Kim J.-H., Ritchie J.R.B, McCormick B., 2012, Development of a Scale to Measure Memorable Tourism Experiences, Journal of Travel Research, nr 51(1): 12-25.
Kim J.-H., Ritchie J.R.B., Tung V., 2010, The effect of memorable experience on behavioral intentions in tourism: A structural equation modeling approach, Tourism Analysis, nr 15(6): 637-648.
Kotler P., 1999, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa: Wyd. FELBERG SJA.
Mazurek-Łopacińska K., 2003, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Warszawa: PWE.
Nawrocka E., 2013, Wizerunek obszaru recepcji turystycznej: podstawy konceptualizacji i czynniki jego kreowania, Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego.
Niezgoda A., 2006, Obszar recepcji turystycznej w warunkach zrównoważonego rozwoju, Poznań: Wyd. Akademii Ekonomicznej.
Nowacki M., Kruczek Z., 2019, Współtworzenie doświadczeń, emocje a zadowolenie i intencje osób zwiedzających atrakcje turystyczne, w: B. Piasecki (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie, t. XX, z. 2, cz. I, Łódź: Wyd. SAN, 31-42.
Nowacki M., Zmyślony P., 2012, Segmentacja rynku turystycznego na podstawie pomiaru percepcji wizerunku miasta, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 84: 227-239.
O'Leary S., Deegan J., 2005, Ireland's Image as a Tourism Destination in France: Attribute Importance and Performance, Journal of Travel Research, nr 43: 247-256.
Petrick J.F., 2004, Are loyal visitors desired visitors?, Tourism Management, nr 25(4): 463-470.
Prayag G., 2009, Tourists' evaluations of destination image, satisfaction, and future behavioral intentions - the case of Mauritius, Journal of Travel & Tourism Marketing, nr 26(8): 836-853.
Prayag G., Ryan C., 2012, Antecedents of tourists' loyalty to Mauritius: The role and influence of destination image, place attachment, personal involvement, and satisfaction, Journal of Travel Research, nr 51(3): 342-356.
Ramayah T., Ignatius J., 2005, Impact of perceived usefulness, perceived ease of use and perceived enjoyment on intention to shop online, s. 1-16, http://www.ramayah.com/journalarticlespdf/impactpeu.pdf [dostęp: 13.05.2019].
Smoleński M., 2010, Wizerunek a lojalność turysty względem obszaru recepcji turystycznej, Economy and Management, nr 1: 38-51.
Stasiak A., 2016, Doświadczenie - stary-nowy paradygmat turystyki, Folia Turistica, nr 41: 191-216.
Sweeney J.C., Soutar G.N., Mazzarol T., 2005, The Differences between Positive and Negative Word-of-Mouth: Emotion as a Differentiator?, w: S. Purchase (red.), Broadening the Boundaries, Perth, Australia: Australian and New Zealand Marketing Academy, 331-337.
Tribe J., Snaith T., 2014, From SERVQUAL to HOLSAT: Holiday satisfaction In Varadero, Cuba, Tourism Management, nr 19(1): 24-34.
Wang C., Hsu M.K., 2010, The Relationships of Destination Image, Satisfaction, and Behavioral Intentions: An Integrated Model, Journal of Travel & Tourism Marketing, nr 27(8): 829-843.
Warshaw P.R., Davis F.D., 1985, Disentangling behavioral intention and behavioral expectation, Journal of Experimental Social Psychology, nr 21: 213-228.
Wojcik K., 1997, Public relations. Od A do Z, Warszawa: Placet.
Usuń Ajzen I., 1991, The Theory of Planned Behavior, Organizational Behavior and Human Decision Processes, nr 90.
Baker D.A., Crompton J.L., 2000, Quality, satisfaction and behavioral intentions, Annals of Tourism Research, nr 27(3): 785-804
Barnes S., Mattsson J., Sørensen F., 2016, Remembered Experiences and Revisit Intentions: A Longitudinal Study of Safari Park Visitors, Tourism Management, nr 57: 286-294.
Bigne J.E., Sanchez M.I., Sanchez J., 2001, Tourism Image, Evaluation Variables and After Purchase Behavior: Inter-Relationship, Tourism Management, nr 22: 607-616.
Boguszewicz-Kreft M., 2010, Doświadczenie jako propozycja wartości dla klienta, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, nr 3(52): 79-91.
Buczak T., Zientalska D., 2015, Badanie satysfakcji konsumentów usług turystycznych, w: E. Dziedzic (red.), Badania konsumentów usług turystycznych w regionach, Warszawa: Polska Organizacja Turystyczna, 110-138.
Canny I.U., 2013, An Empirical Investigation of Service Quality, Tourist Satisfaction and Future Behavioral Intentions among Domestic Local Tourist at Borobudur Temple, International Journal of Trade, Economics and Finance, nr 4(2): 86-91, http://www.ijtef.org/papers/265-F603.pdf [dostęp: 24.03.2019].
Chandralal L., Valenzuela F., 2013, Exploring memorable tourism experiences: Antecedents and behavioral outcomes, Journal of Economics, Business and Management, nr 1(2): 177-181.
Chen C.-F., Tsai D., 2007, How destination image and evaluative factors affect behavioural intentions?, Tourism Management, nr 28: 1115-1122.
Chen J.S., Gursoy D., 2001, An Investigation of Tourists' Destination Loyalty and Preferences, International Journal of Contemporary Hospitality Management, nr 13(2): 79-85.
Crompton J.L., 1979, An assessment of the image of Mexico as a vacation destination and the influence of geographical location upon that image, Journal of Travel Research, nr 17(4): 18-23.
Dudek-Mańkowska S., 2011, Koncepcja wizerunku miasta, w: A. Grzegorczyk, A. Kochaniec (red.), Kreowanie wizerunku miast, Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji.
Endah P.E., Umar N., Suharyono S., Kusumawati A., 2017, Study on destination image, satisfaction, trust and behavioral intention, RJOAS, nr 1(61): 148-159, https://doi.org/10.18551/rjoas.2017-01.15 [dostęp: 29.03.2019].
Fakeye P.C., Crompton J.L., 1991, Image Differences between Prospective, First-Time and Repeat Visitors to the Lower Rio Grande Valley, Journal of Marketing Research, nr 30(2): 10-16.
Fishbein M., Ajzen I., 1975, Belief, attitude, intention and behavior: An introduction to theory and research, Reading, MA: Addison-Wesley.
Fornell C., Larcker D.F., 1981, Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error, Journal of Marketing Research, nr 18(2): 39-50.
Gallarza M.G., Gil Saura I., Calderón García H., 2002, Destination image, Annals of Tourism Research, nr 29(1): 56-78.
Gartner W.C., 1993, Image formation process, w: M. Uysal, D.R. Fesenmaier (red.), Communication and Channel Systems in Tourism Management, New York: Haworth Press, 191-216.
Glińska E., 2011, Sposoby badania wizerunku miejsca, Samorząd Terytorialny, nr 11: 33-44.
Hair J.F., Black W.C., Babin B., Anderson R.L., Tatham R.L., 2007, Multivariate Data Analysis, New Jersey: Prentice Hall.
Hair J.F., Sarstedt M., Hopkins L., Kuppelwieser V.G., 2014, Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM): An Emerging Tool in Business Research, European Business Review, nr 26(2): 106-121.
Idziak P., 2009, Konkurencyjność muzeów w gospodarce doznań i kreatywności, w: A. Stasiak (red.), Kultura i turystyka - wspólnie zyskać!, Łódź: Wyd. WSTH, 219-237.
Kim J.-H., 2017, The Impact of Memorable Tourism Experiences on Loyalty Behaviors: The Mediating Effects of Destination Image and Satisfaction, Journal of Travel Research, nr 57: 856-87.
Kim J.-H., Ritchie J.R.B, McCormick B., 2012, Development of a Scale to Measure Memorable Tourism Experiences, Journal of Travel Research, nr 51(1): 12-25.
Kim J.-H., Ritchie J.R.B., Tung V., 2010, The effect of memorable experience on behavioral intentions in tourism: A structural equation modeling approach, Tourism Analysis, nr 15(6): 637-648.
Kotler P., 1999, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa: Wyd. FELBERG SJA.
Mazurek-Łopacińska K., 2003, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Warszawa: PWE.
Nawrocka E., 2013, Wizerunek obszaru recepcji turystycznej: podstawy konceptualizacji i czynniki jego kreowania, Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego.
Niezgoda A., 2006, Obszar recepcji turystycznej w warunkach zrównoważonego rozwoju, Poznań: Wyd. Akademii Ekonomicznej.
Nowacki M., Kruczek Z., 2019, Współtworzenie doświadczeń, emocje a zadowolenie i intencje osób zwiedzających atrakcje turystyczne, w: B. Piasecki (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie, t. XX, z. 2, cz. I, Łódź: Wyd. SAN, 31-42.
Nowacki M., Zmyślony P., 2012, Segmentacja rynku turystycznego na podstawie pomiaru percepcji wizerunku miasta, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 84: 227-239.
O'Leary S., Deegan J., 2005, Ireland's Image as a Tourism Destination in France: Attribute Importance and Performance, Journal of Travel Research, nr 43: 247-256.
Petrick J.F., 2004, Are loyal visitors desired visitors?, Tourism Management, nr 25(4): 463-470.
Prayag G., 2009, Tourists' evaluations of destination image, satisfaction, and future behavioral intentions - the case of Mauritius, Journal of Travel & Tourism Marketing, nr 26(8): 836-853.
Prayag G., Ryan C., 2012, Antecedents of tourists' loyalty to Mauritius: The role and influence of destination image, place attachment, personal involvement, and satisfaction, Journal of Travel Research, nr 51(3): 342-356.
Ramayah T., Ignatius J., 2005, Impact of perceived usefulness, perceived ease of use and perceived enjoyment on intention to shop online, s. 1-16, http://www.ramayah.com/journalarticlespdf/impactpeu.pdf [dostęp: 13.05.2019].
Smoleński M., 2010, Wizerunek a lojalność turysty względem obszaru recepcji turystycznej, Economy and Management, nr 1: 38-51.
Stasiak A., 2016, Doświadczenie - stary-nowy paradygmat turystyki, Folia Turistica, nr 41: 191-216.
Sweeney J.C., Soutar G.N., Mazzarol T., 2005, The Differences between Positive and Negative Word-of-Mouth: Emotion as a Differentiator?, w: S. Purchase (red.), Broadening the Boundaries, Perth, Australia: Australian and New Zealand Marketing Academy, 331-337.
Tribe J., Snaith T., 2014, From SERVQUAL to HOLSAT: Holiday satisfaction In Varadero, Cuba, Tourism Management, nr 19(1): 24-34.
Wang C., Hsu M.K., 2010, The Relationships of Destination Image, Satisfaction, and Behavioral Intentions: An Integrated Model, Journal of Travel & Tourism Marketing, nr 27(8): 829-843.
Warshaw P.R., Davis F.D., 1985, Disentangling behavioral intention and behavioral expectation, Journal of Experimental Social Psychology, nr 21: 213-228.
Wojcik K., 1997, Public relations. Od A do Z, Warszawa: Placet.