Bagan-Kurluta K., Umowa franchisingu, C.H. Beck, Warszawa 2001.
Borkowska B., Wrzeszcz-Kamińska G., Franchising, factoring, forfaiting, venture capital. Techniki finansowania firm, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1994.
Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
Chwałek J., Franchising - szansa czy zagrożenie dla polskiego handlu, "Handel Wewnętrzny" 1992, nr 1-3.
Hall P., Dixon R., Franchising, Pitman Publishing, London 1998.
Ignaczewski J., Umowy nienazwane, C.H. Beck, Warszawa 2004.
Kotler P., Marketing: analiza, panowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa 1999.
Krawczyk A., Franchising w Wielkiej Brytanii, "Franchising" 2000, nr 1-3.
Kuczalak K., Umowy w obrocie krajowym i międzynarodowym, WN PWN, Warszawa 1998.
Mendelson M., The Guide to Franchising, Casell, London 1999.
Murray I., Przewodnik po franczyzie, Helion, Gliwice 2006.
Fuchs B., Umowy franchisingowe, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Kraków 1998.
Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2790/1999 z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie stosowania art. 81 ust. 3 Traktatu do kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych, Dz.Urz. L Nr 336 z 29.12.1999 r.
Nogalski B., Szpitter A., Franchising, nowoczesna strategia zarządzania rynkiem, w: Współczesne strategie w zarządzaniu. Teoria i praktyka, red. A. Potocki, Wyd. WSPiM w Chrzanowie, Chrzanów 2000.
Pokorska B., Leksykon franczyzy, Difin, Warszawa 2002.
Pokorska B., Przedsiębiostwa w systemie franczyzowym, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2004.
Stawicka M.K., Franczyza drogą do sukcesu, Helion, Gliwice 2009.
Sulejewicz A., Małe i średnie przedsiębiorstwa a franczyza, w: Możliwości inwestowania i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, red. I. Bergel, M.L. Vedie, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2003.
Turek I., Wykorzystanie franczyzy w strategii przedsiębiorstwa, Wyd. Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2005.
Woronowicz S., Franchise - ciekawa forma koperacji, "Gazeta Bankowa" 1991, nr 18.
Ziółkowska M., Franczyza nowoczesny model rozwoju biznesu, CeDeWu, Warszawa 2011.
Ziółkowska-Berman M., Franchising w strategii rozwoju przedsiębiorstwa, w: Polska w Unii Europejskiej - strategie rozwoju, perspektywy i problemy, red. J. Nowakowski, A. Skowronek-Mielczarek, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2005.