Data publikacji : 2019-12-30

Marketing sensoryczny jako czynnik determinujący spożywcze decyzje zakupowe klientów

Marcelina Lenart



Abstrakt

Na trudnym i wymagającym dużej siły przebicia rynku marketing sensoryczny aktywizujący zmysły wzroku, węchu, słuchu, dotyku i smaku staje się coraz chętniej wykorzystywanym przez firmy narzędziem wpływającym na decyzje zakupowe. Odpowiedni dobór strategii sensorycznych może wpłynąć znacząco na decyzję o zakupie produktu i zwiększyć jego sprzedaż. Marketing 5D jest najskuteczniejszy, gdy oddziałuje na wszystkie pięć zmysłów. W trakcie badania, które za pomocą kwestionariusza ankiety przeprowadzono na grupie 100 osób, przedstawiono wyniki stopnia znajomości pojęcia marketing sensoryczny, istotności elementów tworzących atmosferę w przestrzeni handlowej oraz przeanalizowano stopień wpływu poszczególnych zmysłów na spożywcze decyzje zakupowe. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Marketing sensoryczny, Decyzje konsumenckie, Preferencje zakupowe, Badania ankietowe, Wyniki badań



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Lenart, M. (2019). Marketing sensoryczny jako czynnik determinujący spożywcze decyzje zakupowe klientów. Debiuty Naukowe Studentów Wyższej Szkoły Bankowej, 19(19), 81–102. https://doi.org/10.26349/dnswsb.0019.05

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP