Data publikacji : 2012-12-30

Kulturowe uwarunkowania reklamy

Magda Konkol



Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie ważnego aspektu tworzenia i przystosowywania reklamy do zróżnicowanych środowisk kulturowych. Kultura odgrywa znaczącą rolę w procesie prawidłowego formułowania przekazów reklamowych, dlatego też jej najważniejsze aspekty i wykorzystanie w połączeniu z reklamą są tematem tej pracy. Spośród wielu tysięcy istniejących na ziemi różnych kultur scharakteryzowano te najbardziej znane i wyraźnie różniące się między sobą. Autorka przedstawia też składniki kultury - zaczynając od prezentacji wielości definicji kultury, a następnie przechodząc do takich elementów jak: język, religia czy system wartości, które mają znaczący wpływ na proces tworzenia przekazów reklamowych. W kolejnych częściach artykułu następuje analiza i specyfikacja poszczególnych orientacji kulturowych. Dzięki rozróżnieniu kultur można stworzyć wachlarze profili narodowych, co znacznie ułatwia przygotowywanie reklam dla poszczególnych kultur świata. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Kulturowe uwarunkowania reklamy, Reklama, Różnice kulturowe, Marketing, Standaryzacja



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki


Zasady cytowania

Konkol, M. (2012). Kulturowe uwarunkowania reklamy. Debiuty Naukowe Studentów Wyższej Szkoły Bankowej, 12(12), 109–128. Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/dnswsb/article/view/472

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP