Published : 2011-12-30

Kapitał intelektualny jako wartość firmy : studium przypadku Agencji Reklamowej X

Katarzyna Dolata



Abstract

Realizowanie w przedsiębiorstwach postulatów nowej ekonomii opartej na wiedzy wydaje się konieczne w obliczu nieustannych zmian otoczenia. O sukcesie przedsiębiorstw decydują nie tylko zaawansowane technologie, stosowane systemy i procedury, ale przede wszystkim ludzie. Budowanie przewagi konkurencyjnej coraz bardziej opiera się na kapitale intelektualnym i wiedzy, które stały się kluczowymi zasobami firmy. Zwiększenie roli kapitału intelektualnego, towarzyszące przejściu z ery przemysłowej do ery informacyjnej, spowodowało wykształcenie narzędzi służących jego pomiarowi, a także opracowanie metod zarządzania nim. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania, czym jest kapitał intelektualny oraz jakie są sposoby jego pomiaru, wyznaczyło cel pracy. Jest nim zaprezentowanie istoty kapitału intelektualnego, omówienie wybranych instrumentów pomiarowych oraz próba ich praktycznego zastosowania w Agencji Reklamowej X. (fragment tekstu)

Keywords:

Intellectual capital, Enterprise value, Case study, Value of intangible resources



Details

References

Statistics

Authors

Download files


Citation rules

Dolata, K. (2011). Kapitał intelektualny jako wartość firmy : studium przypadku Agencji Reklamowej X. The WSB University in Poznan Graduate Research Journal, 11(11), 47–72. Retrieved from https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/dnswsb/article/view/479

Altmetric indicators


Cited by / Share



Publisher
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
University
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

About:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP