Data publikacji : 2011-12-30

Kapitał intelektualny jako wartość firmy : studium przypadku Agencji Reklamowej X

Katarzyna Dolata



Abstrakt

Realizowanie w przedsiębiorstwach postulatów nowej ekonomii opartej na wiedzy wydaje się konieczne w obliczu nieustannych zmian otoczenia. O sukcesie przedsiębiorstw decydują nie tylko zaawansowane technologie, stosowane systemy i procedury, ale przede wszystkim ludzie. Budowanie przewagi konkurencyjnej coraz bardziej opiera się na kapitale intelektualnym i wiedzy, które stały się kluczowymi zasobami firmy. Zwiększenie roli kapitału intelektualnego, towarzyszące przejściu z ery przemysłowej do ery informacyjnej, spowodowało wykształcenie narzędzi służących jego pomiarowi, a także opracowanie metod zarządzania nim. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania, czym jest kapitał intelektualny oraz jakie są sposoby jego pomiaru, wyznaczyło cel pracy. Jest nim zaprezentowanie istoty kapitału intelektualnego, omówienie wybranych instrumentów pomiarowych oraz próba ich praktycznego zastosowania w Agencji Reklamowej X. (fragment tekstu)

Słowa kluczowe:

Kapitał intelektualny, Wartość przedsiębiorstwa, Studium przypadku, Wartość zasobów niematerialnych



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki


Zasady cytowania

Dolata, K. (2011). Kapitał intelektualny jako wartość firmy : studium przypadku Agencji Reklamowej X. Debiuty Naukowe Studentów Wyższej Szkoły Bankowej, 11(11), 47–72. Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/dnswsb/article/view/479

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP