Armstrong M., Taylor S., 2016, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Dolot A., 2011, Wybrane czynniki warunkujące efektywny rozwój kompetencji, w: B. Urbaniak (red.), Efektywność zarządzania zasobami ludzkimi, Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
Dołhasz M., Fudaliński J., Kosala, Smutek H., 2009, Podstawy zarządzania, koncepcje - strategie - zastosowania, Warszawa: WN PWN.
Filipowicz G., 2014, Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Griffin R.W., 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa: WN PWN.
Juchnowicz M., 2012, Zaangażowanie pracowników, sposoby oceny i motywowania, Warszawa: PWE.
Kmiotek K., 2013, Źródła i konsekwencje zaangażowania pracowników, Gdańsk: Wydział Zarządzania - Uniwersytet Gdański.
Pocztowski A., 2018, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa: PWE.
Rakowska A., Sitko-Lutek A., 2000, Doskonalenie kompetencji menedżerskich, Warszawa: WN PWN.
Sitko-Lutek A., Jakubiak M., 2017, Style uczenia się i umiejętności pracowników w kontekście wybranych segmentów rynku pracy, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, nr 4(964): 81-98.
Springer A., 2018, Kompetencje i satysfakcja. Identyfikacja, ocena i znaczenie dopasowania, Warszawa: Difin.
Witaszek Z., 2011, Rozwój kompetencji menedżerskich przesłanką sukcesu organizacji, Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej, nr 4(187): 303-322.