Data publikacji : 2017-03-30

Przygotowanie przyszłych nauczycieli szkoły podstawowej do realizacji idei zrównoważonego rozwoju na lekcjach matematyki

Sviatlana Gadzaova



Halina Murauyova



Maryi Urban



Abstrakt

Podstawą przejścia do zrównoważonego rozwoju społeczeństwa jest włączenie idei zrównoważonego rozwoju do edukacji. Skuteczność edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju wymaga wdrażania przedmiotowych zagadnień we wszystkich kursach. W ramach wyższej edukacji pedagogicznej niezbędne jest zapewnienie studentom dostępu do wiedzy oraz umiejętności, które pozwolą im zarówno na włączanie zagadnień zrównoważonego rozwoju do nauczanych przedmiotów, jak i na opracowanie odpowiedniego naukowo-metodologicznego wsparcia. Na uniwersytetach białoruskich przygotowanie przyszłych nauczycieli szkół podstawowych do realizacji idei zrównoważonego rozwoju w nauczaniu matematyki odbywa się w trzech obszarach. Pierwszy związany jest z aktywnością społeczną jednostki i obejmuje rozwój intelektualny uczniów oraz nabywanie umiejętności praktycznych za pośrednictwem matematyki do samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie. Drugi to kształcenie umiejętności tworzenia treści zadań matematycznych, które mają rozwijać u dzieci stosunek emocjonalny oraz szacunek wobec środowiska naturalnego i kulturowego. Trzeci obszar metodologicznego przygotowania związany jest z kształtowaniem wiedzy ekonomicznej u dzieci. Wszystkie te obszary mogą być skutecznie rozwijane za pomocą studium przypadku jako metody nauczania studentów.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Rozwój zrównoważony, Szkolnictwo podstawowe, Edukacja, Metody nauczania, Matematyka, Studium przypadku



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Gadzaova, S., Murauyova, H., & Urban, M. (2017). Przygotowanie przyszłych nauczycieli szkoły podstawowej do realizacji idei zrównoważonego rozwoju na lekcjach matematyki. Studia Periegetica, 17(1), 75–87. Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/sp/article/view/131

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP