Data publikacji : 2016-12-30

Popyt na polski produkt "turystyka zdrowotna" a analiza oferty touroperatorów i zainteresowania nią turystów z Belgii, Holandii, Włoch, Hiszpanii i Węgier

Elżbieta Biernat



Abstrakt

Polska postrzegana jest przez Europejczyków jako kraj, w którym usługi zdrowotne są tanie i wykonywane z wysokim profesjonalizmem. Rozwój tego sektora wymaga jednak budowania współpracy i sieci powiązań między podmiotami wysyłającymi i przyjmującymi turystów. Celem pracy jest analiza działalności touroperatorów w zakresie organizacji turystyki zdrowotnej do Polski, ze szczególnym uwzględnieniem zainteresowania tego rodzaju ofertą odbiorców z wybranych krajów europejskich i możliwości jej szerszej promocji. Badania przeprowadzono na podstawie krytycznej analizy piśmiennictwa o charakterze naukowym i konsultingowym. Z analizy materiału wtórnego wynika, że dalszy rozwój polskiej turystyki zdrowotnej na rynkach: belgijskim, holenderskim, włoskim, hiszpańskim i węgierskim wymaga konsekwentnie wdrażanej polityki koordynacji i promocji. Konieczne jest budowanie kontaktów i sieci partnerskich (np. w Hiszpanii). Istotne jest tworzenie platform - jako najbardziej wiarygodnego źródła wymiany informacji i bazy danych dla zagranicznych turystów (np. w Belgii i na Węgrzech), z wyszukiwarkami w języku francuskim i angielskim (a w przypadku Hiszpanii po hiszpańsku). Promocję - opartą na analizach i faktach - należy kierować do dwóch różnych grup klientów: indywidualnych (np. na Węgrzech) i płatników decydujących o wyjazdach grupowych (we Włoszech i Hiszpanii). Istotne jest także stałe wzmacnianie wizerunku Polski jako destynacji europejskiej o wzrastającej liczbie autostrad, nieskażonej przyrodzie i regionalnej, ekologicznej żywności (szczególnie wśród Holendrów i Belgów), a także propagowanie nowoczesnych obiektów, rozmaitych sposobów leczenia i wypoczynku (zwłaszcza aktywnego), wysokiego standardu bazy hotelowej, infrastruktury, systemów informacyjno-rezerwacyjnych (np. w Belgii i Holandii).(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Turystyka zdrowotna, Popyt na usługi medyczne, Badanie ruchu turystycznego, Formy organizacyjne w turystyce



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Biernat, E. (2016). Popyt na polski produkt "turystyka zdrowotna" a analiza oferty touroperatorów i zainteresowania nią turystów z Belgii, Holandii, Włoch, Hiszpanii i Węgier. Studia Periegetica, 16(2), 33–44. Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/sp/article/view/137

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP