Białk-Wolf A., 2010, Potencjał rozwojowy turystyki medycznej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług, 591(53), 653-662.
Biernat E., Kachniewska M., 2017, Promocja polskiej turystyki medycznej, in: E. Dziedzic (ed.), Prozdrowotne funkcje turystyki. Statutory studies 2016, SGH w Warszawie [unpublished material].
Biernat E., 2016, Demand for the Polish Products of Health Tourism: Tourists' Interest in Health Tourism in Selected European Countries, International Journal of Management and Economics [in press].
Borek E., 2013, Turystyka medyczna w Europie i w Polsce - stan obecny, bariery rozwoju, perspektywy i rekomendacje dotyczące rozwoju przyjazdowej turystyki medycznej w Polsce, Zdrowie Publiczne i Zarządzanie, 11(4), 333-348.
Cohen E., 2008, Medical tourism in Thailand, in: E. Cohen (ed.), Explorations in Thai tourism, London: Emerald Group Publ.
Connell J., 2013, Contemporary medical tourism: Conceptualisation, culture and commodification, Tourism Management, 34, 1-13.
Cormany D., Baloglu S., 2011, Medical travel facilitator websites: An exploratory study of web page contents and services offered to the prospective medical tourist, Tourism Management, 32, 709-716.
Ehrbeck T., Guevara C., Mango P.D., 2008, Mapping the market for medical travel, The McKinsey Quarterty, Health care, http://archives.strategie.gouv.fr/cas/system/ files/bf12e815d01.pdf [access: 2.06.2016].
Grail Research, 2009, Rise of medical tourism, http://grailresearch.com/pdf/ContenPodsPdf/Rise_of_Medical_Tourism_Summary.pdf [access: 2.06.2016].
Health Consumer Powerhouse, 2014, Euro Health Consumer Index 2013, www.healthpowerhouse.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog & id=36&Itemid=55 [access: 2.06.2016].
Iordache C., Ciochiná I., Roxana P., 2013, Medical tourism - between the content and socio-economic development goals. Development strategies, Romanian Journal of Marketing, 1, 31-42.
Karuppan C.M., Karuppan M., 2011, Who Are the Medical Travelers and What Do They Want? A Qualitative Study, Health Marketing Quarterly, 28, 116-132.
Léon-Jordán J., Kuruvilla A., Jacob R., 2010, Healthcare in foreign hands: Trends, issues, and directions, Review of Business Research, 10(5), 54-68.
Lubowiecki-Vikuk A., 2011, Turystyka medyczna jako produkt eksportowy polskiej gospodarki, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 69, 125-135.
Lubowiecki-Vikuk A., 2012, Turystyka medyczna przejawem współczesnych trendów i tendencji w turystyce, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 699, 553-568.
Lubowiecki-Vikuk A., Rab-Przybyłowicz J., 2015. Wybrane aspekty funkcjonowania rynku turystyki medycznej w Polsce, Folia Turistica, 34, 85-107.
Lunt N., Smith R., Exworthy M., Green S. X, Horsfall D., Mannion R., 2011, Medical Tourism: Treatments, Markets and Health System Implications: A scoping review, OECD, www.oecd.org/els/health-systems/48723982.pdf [access: 2.06.2016].
Łęcka I., 2003, Nowe (?) trendy w turystyce zdrowotnej, Prace i Studia Geograficzne, 32, 173-190.
Ministerstwo Sportu i Turystyki, 2015, Podsumowanie sezonu 2014. 10 lat turystyki w Unii Europejskiej, https://d1dmfej9n5lgmh.cloudfront.net/msport/article_attachments/attachments/62506/original/Podsumowanie_sezonu_turystycznego_ 2014.pdf?1411120776 [access: 2.06.2016].
PMR, 2015, Rynek prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce 2015. Prognozy rozwoju na lata 2015-2020.
Polska Organizacja Turystyczna, 2015a, Analiza rynków za rok 2014 objętych działaniami Zagranicznych Ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT). Opis i rekomendacje innych wybranych rynków. Trendy, wizerunek polski, produkty, komercjalizacja, www.pot.gov.pl/component/rubberdoc/doc/4925/raw [access: 2.06.2016].
Polska Organizacja Turystyczna, 2015b, Opinie o Polsce - obcokrajowcy, http://turystyka.wp.pl/kat,1036541,title,Obcokrajowcy-w-Polsce-co-ich-do-nas-przyciaga, wid,17899532,wiadomosc.html [access: 2.06.2016].
Polska Organizacja Turystyczna, 2015c, Satysfakcja turystów 2015, Raport z badania przeprowadzonego przez PBS na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej.
Polskie Ośrodki Informacji Turystycznej, 2015, Turystyka medyczna (z wyłączeniem sektora uzdrowisk, spa i wellness). Potencjał rynków w ocenie Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej.
Property News.pl, 2014, Szpital Europy. Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce, 2.
Simmie J., 2002, Knowledge Spillovers, and Reasons for the concentration of innovative SMEs, Urban Studies, 39(5-6), 885-902.
Sobo E., Herlihy E., Bicker M., 2011, Selling medical travel to USpatient-consumers: the cultural appeal of website marketing messages, Anthropology and Medicine, 18, 119-136.
Solomon H., 2011, Affective journeys: The emotional structuring of medical tourism in India, Anthropology and Medicine, 18, 105-118.
The Treatment Abroad Medical Tourism Survey 2012, www.treatmentabroad.com/medical-tourism/medical-tourist-research-2012/ [access: 2.06.2016].
Travel Trends Group, Aktualności 19.03.2015, Turystyka medyczna - efekty trzech lat promocji, http://ttg.com.pl/turystyka-medyczna-efekty-trzech-lat-promocji/ [access: 2.06.2016].
Wongkit M., McKercher B., 2013, Toward a typology of medical tourists: A case study of Thailand, Tourism Management, 38, 4-12.