Kalecińska J. (2013), Nowe technologie w branży turystycznej, Warszawa: Wyd. AWF, www.ecorys.pl/zalaczniki/publikacje/75/ECORYS_nt_TURYSTYKA_lores.pdf [20.02.2015].
Łubkowska W. (2014), Pedagogika obozów letnich w programach kształcenia studentów kierunku wychowanie fizyczne oraz turystyka i rekreacja - realizowanych na Wydziale Kultury Fizycznej i Promocji Zdrowia Uniwersytetu Szczecińskiego, Aktywność Ruchowa Ludzi w Różnym Wieku, nr 1-4 (21-24): 21-30.
Mynarski W. (red.) (2008), Teoretyczne i empiryczne zagadnienia rekreacji i turystyki, Katowice: Wyd. AWF.
Nadobnik J. (2010), Ocena zasobów turystycznych i rekreacyjnych gminy Dobiegniew, Gorzów Wlkp.: Wyd. PWSZ.
Palamer-Kabacińska E., Leśny A. (red.) (2012), Edukacja przygodą. Outdoor i Adventure Education w Polsce: teoria, przykłady, konteksty, Warszawa: Fundacja Nauki i Przygody.
Paczyńska-Jędrycka M., Frąckowiak P., Łubkowska W. (2014), Leisure Time animation in the context of rehabilitation of juveniles in youth detention centres/correctional facilities, Central European Journal of Sport Sciences and Medicine, nr 8(4): 115-122.
Paczyńska-Jędrycka M., Łubkowska W. (2013), Adventure/qualified tourism in the rehabilitation of juveniles, Central European Journal of Sport Sciences and Medicine, nr 3: 31-32.
Pańczyk W. (2012), Wychowanie fizyczne dla zdrowia. Aktywność fizyczna w plenerze wobec zdrowotnych potrzeb człowieka cywilizacji konsumpcyjnej, Rzeszów: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Pluta B. (2012), Trendy obserwowane w rekreacji plenerowej, w: Teoria i metodyka rekreacji ruchowej w świetle aktualnych badań, red. W. Siwiński, B. Pluta, Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe.
Przewęda R. (2012), Wprowadzenie, w: W. Pańczyk, Wychowanie fizyczne dla zdrowia. Aktywność fizyczna w plenerze wobec zdrowotnych potrzeb człowieka cywilizacji konsumpcyjnej, Rzeszów: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Siwiński W. (2007), Współczesne problemy turystyki i rekreacji w badaniach empirycznych nauk społecznych, Warszawa: Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomicznej.
Sonelski W. (2012), O pewnej metodzie realizacji programów edukacji przygodowej, w: Edukacja przygodą. Outdoor i Adventure Education w Polsce: teoria, przykłady, konteksty, red. E. Palamer-Kabacińska, A. Leśny, Warszawa: Fundacja Nauki i Przygody.
Spitzer M. (2012), Digitale Demenz, München: Droemer Verlag.
Szeja J.Z. (2008), Cywilizacja zabawy? Próba spojrzenia w przyszłość, Homo communicativus. Filozofia - komunikacja - język - kultura, nr 3(5): 147-154.
Wołkowski P. (2008), Gry "browserowe" nowym wcieleniem rozrywki elektronicznej, Homo communicativus. Filozofia - komunikacja - język - kultura, nr 3(5): 155-159.
Żylińska M. (2013), Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń: WN UMK.