Ballegaard N., Chor J. (2009): Gay and lesbian tourism. Travel motivations, destination choices and holiday experiences of gays and lesbians, Master's thesis. Copenhagen Business School, University of Southern Denmark, November.
Clift S., Forrest S. (1999): Gay men and tourism: destinations and holiday motivations. "Tourism Management" nr 20.
Holcomb B., Luongo M. Gay tourism in the United States (materiał powielony).
Horner S., Swarbrooke J. (2004): International Cases in Tourism Management. Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford.
Hughes H. (1997): Holidays and homosexual identity. "Tourism Management" nr 18(1).
Hughes H.L. (2006): Pink tourism. Holidays of gay men and lesbians. Cabi Publishing.
Jędrysiak T. (2008): Turystyka kulturowa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Kurek W. (red.) (2007): Turystyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Lubowiecki-Vikuk A.P., Paczyńska-Jędrycka M. (2010): Współczesne tendencje w rozwoju form rekreacyjnych i turystycznych. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Melián-González A., Moreno-Gil S., Araña J.E. (2010): Gay tourism in a sun and beach destination. "Tourism Management", doi:10.1016/j.tourman.2010.08.015.
Monterrubio J.C. (2009): Identity and sex: concurrent aspects of gay tourism. "Tourismos: An International Multidisciplinary Journal Of Tourism" t. 4, nr 2.
Monterrubio J.C., Hughes H., Miller A., Mason P. (2007): Gay men's sexual behavior in a holiday destination. "e-Review of Tourism Research" t. 5, nr 3.
Pritchard A., Morgan N.J., Sedgely D., Jenkins A. (1998): Reaching out to the gay tourist: opportunities and threats in an emerging market segment. "Tourism Management" t. 19, nr 3.
Ramos Ch., Lee Badgett M.V., Sears B. (2009): The economic impact of extending marriage to same-sex couples in the District of Columbia. The Williams Institute, UCLA School of Law, Los Angeles, April.
Roth T. (2010): The is no 'gay market'. Reaching and serving the diverse U.S. LGBT markets. Travel Gay Canada, 2010 LGBT Tourism Conference.
Verdugo J.C.L. (2010): Reykjavík as a new gay and lesbian destination. Faculty of Life and Environmental Sciences Engineering and Natural Sciences, University of Iceland, Reykjavík.
Visser G. (2003): Gay men, tourism and urban space: reflections on Africa's 'gay capital'. "Tourism Geographies" nr 5(2).
th annual gay & lesbian tourism report (2010): Exploring tourism and hospitality opportunities in the gay and lesbian marketplace, 2010-2011. Community Marketing Inc.
All welcome! An educational seminar provided by IGLTA and our partners. IGLTA (materiał powielony).
CMI's 12th annual gay & lesbian tourism study CMI's. Community Marketing Inc., 2007.
Gay & lesbian travel industry directory 2010. Community Marketing Inc., San Francisco 2010.
Sytuacja mniejszości seksualnych w Polsce w świetle badań empirycznych. Raport z badań ankietowych. Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2008.
WTO statement on the prevention on the organized child sex tourism. Światowa Organizacja Turystyki, Egipt 1995.
Gay tourism gets a boost in Europe. W: www.openpr.com/news/19822/Gay-Tourism-gets-a-boostin-Europe.html (dostęp: 2011).
Kraków bierze gejów i lesbijki. "Gazeta Wyborcza", wyborcza.pl/1,75248,5503423.html (dostęp: 2011).
LGBT - atrakcyjni konsumenci i pracownicy. W: biznes.interia.pl/firma/news/lgbt-atrakcyjnikonsumenci-i-pracownicy,1520753,4141 (dostęp: 2011).
Morris E., Carney M. (2010): Gay tourism: A comparative view between gay pride events and other major events and their impact on a given destination. W: www.marcuscarney.com/images/ Gay_Tourism.pdf.
Poznań: rozwój turystyki dzięki gejom i lesbijkom? W: www.tur-info.pl/p/ak_id,26614,poznan, organizacje_homoseksualne,geje,lesbijki,homoseksualista,krzysztof.html (dostęp: 2011).
Sextourism. W: www.sextourism.org.net (dostęp: 20.04.2010).
Tebje M. (2010): South Africa's promotion to the gay market. W: The Tourism Network, www.tourism knowledge.com (dostęp: 2011).