Data publikacji : 2020-09-30

Etapy zmian programu nauczania zrównoważonej administracji publicznej

Linnéa Henriksson



Abstrakt

Rozwój zrównoważony uważany jest za jedną z najważniejszych kwestii dotyczących przyszłości, o czym świadczy rosnące zainteresowanie zrównoważonym rozwojem w szkolnictwie wyższym. Projekt zmiany opisany w tym artykule jest przykładem wysiłków podejmowanych w celu włączenia rozwoju zrównoważonego w program szkolnictwa wyższego. Cel projektu zmiany jest dwojaki: modyfikacja programów nauczania, literatury źródłowej, materiałów i egzaminów dla studiów na kierunku "administracja publiczna", w taki sposób, aby każdy kurs w jakiś sposób odnosił się do kwestii zrównoważonego rozwoju. Czyniąc rozwój zrównoważony integralną częścią całego nauczania, przedstawiony projekt podkreśla znaczenie różnych aspektów kwestii zrównoważonego rozwoju w różnych kontekstach. Istnieją trzy powody, dla których rozwój zrównoważony powinien być obecny w nauczaniu: edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju jest ważna dla samej uczelni; rozwój zrównoważony jest szczególnie istotny dla studentów administracji publicznej; aby zaangażować wszystkich studentów, edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju wymaga odpowiednich ram pedagogicznych. Drugim celem projektu jest nakreślenie podstawowych ram pedagogicznych, opartych na zasadach zawartych w teorii pedagogicznej, psychologicznej i organizacyjnej. Zdaniem autorki, w przedstawionym w artykule podejściu integracyjnym powtarzanie się tematów dotyczących zrównoważonego rozwoju na wielu kursach jest lepszym rozwiązaniem niż opracowanie pojedynczego kursu tematycznego. W pierwszej fazie projektu, w roku akademickim 2019-2020, dokonano przeglądu trzech kursów w celu uwzględnienia aspektów zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do pojęć kluczowych. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Edukacja, Program nauczania, Administracja publiczna, Rozwój zrównoważony, Rozwój szkolnictwa



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Henriksson, L. (2020). Etapy zmian programu nauczania zrównoważonej administracji publicznej. Studia Periegetica, 31(3), 49–66. https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.5961

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP