Wybrano:Animator czasu wolnego - charakterystyka zawodu, https://www.praca.pl/poradniki/lista- stanowisk/sport-rekreacja/animator-czasu-wolnego_pr-1158.html [accessed: 10.02.2019].
Bączek J.B., 2013, Animacja czasu wolnego. Praktyczny poradnik dla animatorów, Warszawa: Stageman Polska.
Bączek J.B., Misztal T., 2017, Od amatora do animatora, Warszawa: Stageman Polska.
Borodeńko D., 2019, Rola oraz bariery i korzyści w pracy animatora czasu wolnego w hotelu, praca dyplomowa napisana pod kierunkiem O. Smoleńskiej, Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika, maszynopis.
Choina M., 2001, O asertywności w szkole, Nowa Szkoła, 7: 20-24.
Chyłek M., 2011, Współczesne zarządzanie przedsiębiorstwem, a partycypacja pracownicza, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Administracja i Zarządzanie, 90: 181-194.
Czermiński A., Grzybowski M., Ficoń K., 1999, Podstawy organizacji i zarządzania, Gdynia: Wydawnictwo Diecezji Pelplińskiej "Bernardium".
Elliot J., Place M., 2005, Dzieci i młodzież w kłopocie. Poradnik nie tylko dla psychologów, Warszawa: Wydawnictwo WSiP.
Jak zostać animatorem?, 3.01.2016, https://praca.money.pl/kariera-rekrutacja/artykul/jak-zostac-animatorem,132,0,1992836.html [accessed: 10.02.2019].
Konaszewski K., Kwadrans Ł., 2018, Zasoby osobiste młodzieży. Nieprzystosowanie społeczne. Uwarunkowania środowiskowe, Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Litwicka P., 2016, Metodyka i technika pracy animatora czasu wolnego, Kraków: Proksenia.
Paczyńska-Jędrycka M., Eider P., 2014, Innowacyjność w animacji czasu wolnego szansą rozwoju wybranych destynacji turystycznych, Handel Wewnętrzny, 6(353): 281-291.
Pekovic S., Djekic A., Markovic V., Bojbasa M., Perovic D., 2019, The Influence of Animation Programmes on Tourists' Satisfaction: The Role of Animators, Sport Mont, 17(3): 113-115, doi.org/10.26773/smj.191020.
Prokosz M., 2004, Dewiacyjne aspekty współczesnego świata. Przejawy - zapobieganie - terapia, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Przecławski K., 1996, Człowiek a turystyka, Kraków: Albis.
Rokicka-Hebel M., Ziółkowska J., Patyna A., 2016, The professional profile of a leisure time animator in tourism and recreation services, Baltic Journal of Health and Physical Activity, 8(4): 157-168, doi.org/10.29359/BJHPA.08.4.17.
Siemek D., 1987, Problemy wychowawcze w wieku przedszkolnym, Warszawa: Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych.
Skorny Z., 1973, Formy i źródła agresji u dzieci i młodzieży, Psychologia Wychowawcza, 3: 315-323.
Smith M.K., 1999, 2009, Animateurs, animation, learning and change, https://infed.org/mobi/animateurs-animation-learning-and-change/ [accessed: 10.02.2019].
Urban B., 2005, Zachowania dewiacyjne młodzieży i dzieci w interakcjach rówieśniczych, Kraków Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Żuczkowska Z., 2013, Dialog zamiast kar, Podkowa Leśna: Wydawnictwo MiND. Appendix: https://docs.google.com/forms/d/1VEgei5fOTMu-_RIQTwk9R_QSHXZgYRpjUuFs51P1NXE/viewform?fbclid=IwAR28RVOsYY86UUEQqcd8XL1otVrVv9ySzFcnRKEof4KYEQU50Mfq1Tu1d1A&edit_requested=true