Data publikacji : 2020-03-30

Innowacje w turystyce w percepcji konsumentów - wybrane zagadnienia. Przykład Polski

Grzegorz Godlewski



Abstrakt

Niniejszy artykuł jest próbą analizy wybranych aspektów problematyki innowacyjności w sektorze turystyki w Polsce, ujętej z perspektywy konsumentów, oraz wskazania tych obszarów, do których rozwiązania innowacyjne powinny zmierzać. Hipoteza, którą postawiono w kontekście dokonywanych analiz empirycznych brzmi: Istnieje istotne zróżnicowanie sposobów postrzegania przez konsumentów innowacji w produkcie turystycznym Polski, szczególnie w kontekście zmiennych niezależnych charakteryzujących respondentów. W badaniu metodą CAWI "Computer Assisted Web Interview" respondenci wypełniali kwestionariusz wywiadu drogą internetową. Wzięło w nim udział 407 osób. Pomiar prowadzono na losowo-kwotowej ogólnopolskiej próbie według reprezentacji w populacji Polaków w wieku od 18 lat wzwyż dla płci, wieku, wykształcenia oraz wielkości miejscowości zamieszkania. Wyniki badań wskazują, że respondenci są w większości zwolennikami innowacji w sektorze turystycznym, dostrzegają pojawiające się w tej sferze zmiany i bardzo optymistycznie oceniają innowacyjny potencjał Pol-ski. Ich świadomość stanowić może jeden z najważniejszych elementów rozwojowych dla branży.Wnioski: rozwój innowacyjnych usług turystycznych w Polsce powinien postępować w sposób ciągły, szczególnie na obszarach słabiej rozwiniętych i silnie zależnych od sektora turystyki. Przychylne podejście konsumentów do innowacji w turystyce sprzyja rozwojowi tego sektora, zwłaszcza na rynkach niszowych, a wzmożenie działań innowacyjnych może być wsparte specjalistycznymi zasobami lokalnymi. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Turystyka, Innowacyjność, Konsument



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Godlewski, G. (2020). Innowacje w turystyce w percepcji konsumentów - wybrane zagadnienia. Przykład Polski. Studia Periegetica, 29(1), 127–141. https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.1260

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP