Data publikacji : 2022-07-14

Rozwój relacji międzyorganizacyjnych z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw rodzinnych w sektorze turystycznym: studium przypadku

Abstrakt

Celem artykułu jest identyfikacja i ocena istotności czynników wpływających na sposób, w jaki małe i średnie przedsiębiorstwa rodzinne w sektorze turystycznym kształtują i podtrzymują współpracę międzyorganizacyjną. Badanie opiera się na danych jakościowych ze-branych w trakcie 19 pogłębionych wywiadów ustrukturyzowanych przeprowadzonych z przed-stawicielami firm rodzinnych działających na terenie Podhala. Koncepcja badania opiera się na modelu zaproponowanym przez Christine Oliver, który określa czynniki wpływające na sposób, w jaki przedsiębiorstwa nawiązują współpracę międzypodmiotową i zakorzeniają się społecznie. Czynniki zidentyfikowane przez autorkę to: dysproporcja zasobów, wzajemność, wydajność, stabilność i elementy formalne. Uzyskane wyniki stanowią wkład do badań w dziedzinie relacji międzyorganizacyjnych, dostarczając informacji na temat uwarunkowań współpracy międzypod-miotowej w sektorze MSP oraz funkcjonowania firm rodzinnych w Polsce.




Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Łobejko, H. (2022). Rozwój relacji międzyorganizacyjnych z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw rodzinnych w sektorze turystycznym: studium przypadku. Studia Periegetica, 38(2), 81–98. https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.9824

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP