Data publikacji : 2018-09-30

W stronę edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju zdolnej podjąć wyzwania współczesnego świata

Zbigniew H. Gontar



Abstrakt

Artykuł jest częścią projektu autorskiego realizowanego od 17 września 2017 do 18 lutego 2018 r. w ramach programu "Baltic University Program (BUP) Teachers Course on Education for Sustainable Development (ESD) in Higher Education". Celem artykułu jest omówienie następujących zagadnień związanych z edukacją na rzecz zrównoważonego rozwoju: czym jest nauczanie stymulowane wyzwaniami współczesnego świata i dlaczego powinno być uwzględnione w strategii rozwoju edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju? Jakie są praktyczne korzyści i bariery rozwoju nauczania opartego na wyzwaniach współczesnego świata? Artykuł dotyczy zarządzania strategicznego w edukacji. Opisuje edukację opartą na wyzwaniach jako opcję dla uniwersytetów rozważających różne strategie zrównoważonego rozwoju. Zaproponowano w nim ideę wirtualnego uniwersytetu "BUP cloud academia for sustainable development" oraz przeanalizowano rezultaty badań dotyczących zalet i wad wykorzystania rozwiązań chmurowych (cloud computing). (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Edukacja, Rozwój zrównoważony, Nauczanie, Nauczanie hybrydowe



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Gontar, Z. H. (2018). W stronę edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju zdolnej podjąć wyzwania współczesnego świata. Studia Periegetica, 23(3), 21–39. https://doi.org/10.26349/st.per.0023.02

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP