Data publikacji : 2018-09-30

Ramy koncepcyjne dla przekształcenia nauczania matematyki zgodnie z zasadami edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju

Anna Vintere



Abstrakt

Kształcenie dobrej jakości to konieczne narzędzie do osiągnięcia bardziej zrównoważonego rozwoju na świecie. Według UNESCO matematyka to narzędzie zrównoważonego rozwoju, dlatego należy zwracać uwagę na kształcenie matematyczne. Celem artykułu jest opracowanie ram koncepcyjnych umożliwiających przekształcenia nauczania matematyki zgodnie z zasadami edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz opis projektu zmiany składającego się z trzech etapów: oceny aktualnych praktyk; tego, jak uczelnia realizuje wymagania w zakresie zrównoważonego rozwoju, oraz opisu koncepcji projektu zmian. Artykuł przedstawia czynniki wpływające na rozwój kształcenia matematycznego na Łotewskim Uniwersytecie Rolniczym w Jełgawie, zgodność nauczania matematyki z wymaganiami zrównoważonego rozwoju oraz inicjatywy, których celem jest przekształcenie nauczania matematyki zgodnie z zasadami edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju na podstawie strategii zaproponowanej przez UNESCO. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Edukacja, Rozwój zrównoważony, Kształcenie inżynierów, Nauczanie, Matematyka, Interesariusze



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Vintere, A. (2018). Ramy koncepcyjne dla przekształcenia nauczania matematyki zgodnie z zasadami edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Studia Periegetica, 23(3), 57–67. https://doi.org/10.26349/st.per.0023.04

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP