Data publikacji : 2016-12-30

Polityka wybranych przedsiębiorstw na rynku turystyki medycznej : teoria i praktyka

Adrianna Bartnicka



Abstrakt

Dowodzi się, iż turystyka XXI wieku stanie się fundamentalną częścią światowej gospodarki oraz produktem eksportowym o szczególnym znaczeniu. Niewątpliwie turystyka medyczna mogłaby być tego typu dobrem eksportowym w Polsce. Badacze wskazują nie tylko na potencjał zjawiska, jakim współcześnie jest turystyka medyczna, ale także na zasadniczą rolę, jaką odgrywa ona w rozwoju gospodarczym państwa. Jest to efekt reorganizacji dotychczasowych modeli biznesowych przedsiębiorstw w sektorze usług medycznych i turystycznych. Celem pracy jest identyfikacja obszarów polityki przedsiębiorstw sektora turystyki medycznej i istoty ich innowacji. Wybrane przykłady funkcjonowania tego rodzaju podmiotów są ilustracją badanego problemu. Wyniki stanowią wstęp do dalszych badań.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Turystyka zdrowotna, Popyt na usługi medyczne, Modele biznesowe, Innowacyjność przedsiębiorstw



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Bartnicka, A. (2016). Polityka wybranych przedsiębiorstw na rynku turystyki medycznej : teoria i praktyka. Studia Periegetica, 16(2), 119–127. Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/sp/article/view/142

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP