Cormany D., Baloglu S., 2011, Medical travel facilitator websites: An exploratory study of web page contents and services offered to the prospective medical tourist, Tourism Management, 32(4), 709-716.
Deal T.E., Kennedy A.A., 1982, Corporate cultures: the rites of corporate life, Reading, Mass: Addison-Wesley Publ.
Dziedzic E., Szymańska E., Zawistowska H., Heliński W., Migdal M., 2016, Poradnik innowacyjności w turystyce: dla przygotowujących oraz oceniających projekty innowacyjne i proinnowacyjne z zakresu turystyki, www.msport.gov.pl/statystyka-turystyka/ poradnik-innowacyjnosci-w-turystyce [access: 20.06.2016].
European Union, 2006, Community framework for state aid for research and development and innovation, Official Journal of European Union, 323: 1-26, http://eur-lex. europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2006:323:0001:0026:en:PDF [access: 24.06.2016].
Han H., Kim Y., Kim C., Ham S., 2015, Medical hotels in the growing healthcare business industry: Impact of international travelers' perceived outcomes, Journal of Business Research, 68(9), 1869-1877.
Hjalager A.M., 2010, A Review of Innovation Research in Tourism. Tourism Management, 31(1), 1-12.
Lubowiecki-Vikuk A., 2010, Turystyka medyczna jako forma globalnej opieki zdrowotnej w kontekście rekreacyjnej aktywności fizycznej obywateli krajów Unii Europejskiej, in: W. Siwiński, R.D. Tauber, E. Mucha-Szajek (eds.), Rozwój usług turystyczno-rekreacyjnych i hotelarsko-gastronomicznych w warunkach globalizacji, Poznań: WSHiG, PSNARiT.
Lubowiecki-Vikuk A., 2011, Turystyka medyczna jako produkt eksportowy polskiej gospodarki. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 79: 125-135.
Lubowiecki-Vikuk A., 2012, Turystyka medyczna przejawem współczesnych trendów i tendencji w turystyce. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 84, 553-568.
Lubowiecki-Vikuk A., Bartnicka A., 2016, Polityka przedsiębiorstw na rynku turystyki medycznej: innowacyjność, decyzyjność, tożsamość, in: Polish Scientific Networks. Wrocław.
Lubowiecki-Vikuk A., Bosiacki S., 2012, Możliwości rozwoju turystyki medycznej w Poznaniu w ujęciu podażowo-popytowym. Turystyka i Rekreacja, 8, 41-53.
Lubowiecki-Vikuk A., Rab-Przybyłowicz J., 2015, Wybrane aspekty funkcjonowania rynku turystyki medycznej w Polsce. Folia Turistica, 34, 85-107.
Lunt N., Hardey M., Mannion R., 2010, Nip, Tuck and Click: Medical Tourism and the Emergence of Web-Based Health Information. The Open Medical Informatics Journal, 4, 1-11.
Marciszewska B., 2010, Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń. Warszawa: C.H. Beck.
Mason A., Wright K.B., 2011, Framing Medical Tourism: An Examination of Appeal, Risk, Convalescence, Accreditation, and Interactivity in Medical Tourism Web Sites. Journal of Health Communication: International Perspectives, 16(2), 163-177.
Medhekar A., Wong H.Y., Hall J., 2014, Innovation in Medical Tourism Service Marketing: A Case of India, in: A. Goyal (ed.), Innovations in Services Marketing and Management: Strategies for Emerging Economies. Hershey: IGI Global.
Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, 2005, 3rd ed., OECD, European Communities.
Rab-Przybyłowicz J., 2014, Produkt turystyki medycznej. Warszawa: Difin.
Rab-Przybyłowicz J., Lubowiecki-Vikuk A., 2014, Komunikacja marketingowa na polskim rynku turystyki medycznej. Handel Wewnętrzny, 3(350), 113-127.
Strategor, Ferens H. (eds.), 2001, Zarządzanie firmą: Strategie, struktury, decyzje, toż- samość. Warszawa: PWE.
Wernz C., Thakur Wernz P., Phusavat K., 2014, Service convergence and service integration in medical tourism. Industrial Management & Data Systems, 114(7), 1094-1106.