Data publikacji : 2016-06-30

Europejski projekt edukacyjny dla szkolnictwa wyższego na rzecz zrównoważonego rozwoju

Sinikka Suomalainen



Abstrakt

University Educators for Sustainable Development (UE4SD) to rozpisany na trzy lata (2013-2016) projekt, w którym uczestniczy 53 partnerów z 33 krajów całej Europy i którego celem jest wsparcie szkolnictwa wyższego w zakresie nauczania i uczenia się na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz zapewnienie narzędzi i zasobów dla rozwoju zawodowego nauczycieli uniwersyteckich. Do najważniejszych rezultatów projektu należy: zidentyfikowanie przykładów dobrych praktyk w zakresie rozwoju zawodowego europejskich nauczycieli akademickich, stworzenie internetowej platformy edukacyjnej oraz powołanie do życia akademii edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. W pierwszym etapie przeprowadzono mapowanie szans związanych z rozwojem kompetencji wykładowców akademickich w ramach edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Na podstawie czterech regionalnych raportów (dla Europy północnej, południowej, wschodniej i zachodniej) powstał raport zbiorczy, dający całościowy obraz sytuacji. Następnie opublikowano "Leading Practice Publication", w którym zawarto nie tylko mapę dobrych praktyk, ale również pogłębioną analizę obecnej sytuacji i strategię dalszych działań w zakresie edukacji dla zrównoważonego rozwoju. Internetowa platforma będzie dalej rozwijana, stanowiąc wsparcie dla kształcenia kompetencji nauczycieli akademickich. Jednym z głównych efektów będzie utworzenie w strukturach europejskiego szkolnictwa wyższego Akademii Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju. Projekt jest finansowany przez Komisję Europejską w ramach programu "Uczenie się przez całe życie" (LPP).(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Rozwój zrównoważony, Edukacja ekologiczna, Szkolnictwo wyższe, Studenci, Zarządzanie kompetencjami



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Suomalainen, S. (2016). Europejski projekt edukacyjny dla szkolnictwa wyższego na rzecz zrównoważonego rozwoju. Studia Periegetica, 15(1), 159–167. Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/sp/article/view/160

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP