Data publikacji : 2015-06-30

Możliwości realizacji edukacyjnych i wychowawczych funkcji turystyki na przykładzie Poznania

Katarzyna Hetman



Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest próba usystematyzowania, a właściwie stworzenia nowego pojęcia "turystyka edukacyjna" oraz wskazanie miejsca turystyki edukacyjnej wśród innych form turystyki, a przede wszystkim ukazanie jej wpływu na wychowanie, edukację historyczną, kulturową i przyrodniczą. Turystyka ta daje możliwość praktycznego zdobywania wiedzy na odpowiednio dobranych przykładach czy wejścia w rolę prawdziwego badacza, a tym samym uniknięcia nadmiaru informacji zawartych w podręcznikach szkolnych. Poznań jako jedno z miast, w których rodziło się państwo polskie, miasto o bogatej historii, teraźniejszości i kulturze, ze swą szeroką ofertą wydarzeń i walorów kulturowych jest idealnym miejscem do realizacji wszystkich zadań i celów turystyki edukacyjnej.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Badanie turystyki, Atrakcyjność turystyczna, Edukacja


Inne teksty tego samego autora


Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki


Zasady cytowania

Hetman, K. (2015). Możliwości realizacji edukacyjnych i wychowawczych funkcji turystyki na przykładzie Poznania. Studia Periegetica, 13(1). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/sp/article/view/178

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP