Artykuł stanowi analizę przypadku w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju gminy Borne Sulinowo jako korelacji między wykorzystaniem i wdrożeniem działań eventmarketingowych – narzędzia służącego komunikacji marketingowej produktu turystycz-nego stworzonego a powojskową przestrzenią turystyczną, która została poddana konkretnym działaniom rewitalizacyjnym. Celem artykułu jest ukazanie możliwości wykorzystania event mar-ketingu jako narzędzia wspierającego rozwój przestrzeni turystycznej tworzącej się w procesie rewitalizacji obszarów powojskowych, i wskazanie elementów, które mogą służyć samorządom lokalnym do rozwoju i promocji swojej przestrzeni turystycznej z punktu widzenia wymagań związanych ze zrównoważonym rozwojem (daną przestrzeń należy w sposób ukierunkowany re-witalizować niż przywracać jej dawny status). Główną zastosowaną metodą jest analiza przypad-ku, jakim jest organizowany w Bornym Sulinowie zlot pojazdów militarnych w trakcie procesu rewitalizacji przestrzeni miasta. Materiał badawczy do powstania tego opracowania został zebra-ny głównie przy użyciu metody obserwacji bezpośredniej, w tym uczestniczącej, a także analizy dostępnej literatury i zasobów internetowych. Imprezy masowe mogą być wykorzystywane jako narzędzie promocji tworzącego się produktu turystycznego, które pośrednio lub bezpośrednio może pomóc w zrealizowaniu poszczególnych założeń określonych w programie rewitalizacji obszaru. Istotnym czynnikiem przy wyborze tego narzędzia jako formy wsparcia dla procesu re-witalizacji jest fakt, że może ono posłużyć przekonaniu lokalnej społeczności poprzez ukazanie korzyściach i możliwości płynących z zachodzących zmian.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.