Data publikacji : 2021-06-30

Event marketing jako narzędzie wspierające proces rewitalizacji powojskowej przestrzeni turystycznej i jej wpływ na zrównoważony rozwój analizowanej przestrzeni na przykładzie gminy Bornego Sulinowa

Abstrakt

Artykuł stanowi analizę przypadku w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju gminy Borne Sulinowo jako korelacji między wykorzystaniem i wdrożeniem działań eventmarketingowych – narzędzia służącego komunikacji marketingowej produktu turystycz-nego stworzonego a powojskową przestrzenią turystyczną, która została poddana konkretnym działaniom rewitalizacyjnym. Celem artykułu jest ukazanie możliwości wykorzystania event mar-ketingu jako narzędzia wspierającego rozwój przestrzeni turystycznej tworzącej się w procesie rewitalizacji obszarów powojskowych, i wskazanie elementów, które mogą służyć samorządom lokalnym do rozwoju i promocji swojej przestrzeni turystycznej z punktu widzenia wymagań związanych ze zrównoważonym rozwojem (daną przestrzeń należy w sposób ukierunkowany re-witalizować niż przywracać jej dawny status). Główną zastosowaną metodą jest analiza przypad-ku, jakim jest organizowany w Bornym Sulinowie zlot pojazdów militarnych w trakcie procesu rewitalizacji przestrzeni miasta. Materiał badawczy do powstania tego opracowania został zebra-ny głównie przy użyciu metody obserwacji bezpośredniej, w tym uczestniczącej, a także analizy dostępnej literatury i zasobów internetowych. Imprezy masowe mogą być wykorzystywane jako narzędzie promocji tworzącego się produktu turystycznego, które pośrednio lub bezpośrednio może pomóc w zrealizowaniu poszczególnych założeń określonych w programie rewitalizacji obszaru. Istotnym czynnikiem przy wyborze tego narzędzia jako formy wsparcia dla procesu re-witalizacji jest fakt, że może ono posłużyć przekonaniu lokalnej społeczności poprzez ukazanie korzyściach i możliwości płynących z zachodzących zmian.

Słowa kluczowe:

marketing, rewitalizacja, event marketing, przestrzeń turystyczna, zrównoważony rozwój



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Dziechciarz, S. (2021). Event marketing jako narzędzie wspierające proces rewitalizacji powojskowej przestrzeni turystycznej i jej wpływ na zrównoważony rozwój analizowanej przestrzeni na przykładzie gminy Bornego Sulinowa. Studia Periegetica, 34(2), 135–151. https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.2702

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP