Altkorn, J. (2006). Marketing w turystyce, PWN
Billert, A. (2004). Centrum staromiejskie w Żarach; problemy, metody i strategie rewitalizacji. Typescript, Słubice
Burić, E., & Kovačić, M. (2021). Revitalization of Croatian Abandoned Coastal Industrial and Military Facilities as an Incentive for Local Community Development. Pomorski Zbornik, 60(1), 109-121, https://doi.org/10.18048/01
Głąbiński, Z., Szostak, D., & Zalewski, T. (2016). Strategia rozwoju turystyki na poziomie lokalnym. Przykład powiatu gryfińskiego. CeDeWu.pl
Gołembski, G. (2011). Sposoby mierzenia i uwarunkowania rozwoju funkcji turystycznej miasta. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań
http://www.bornesulinowo.pl/?page_id=82 (accessed: 16.06.2021)
http://encyklopedia.szczecin.pl/wiki/Plik:Borne_Sulinowo,_tzw._cmentarz_z_pepesz%C4%85.JPG (accessed: 15.06.2021)
Kaczmarek, S. (2003). Post-industrial areas in modern cities. Bulletin of Geography, 2, 39-46.
Kożuch, A. (2010). Rewitalizacja a zrównoważony rozwój obszarów wiejskich. Zeszyty Naukowe Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, 1-2(9-10), 77-90.
Leipzig Charter on Sustainable European Cities, (2007). https://ec.europa.eu/regional_policy/archive/themes/urban/leipzig_charter.pdf
Nawrocka, E. (2010). Rozwój turystyki i rozwój zrównoważony. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 140, 87-100
Meyer, B. (2008). Kształtowanie układów przestrzenno-funkcjonalnych przez turystykę, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin
Panasiuk, A. (2014). Fundusze Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej. Diffin
Panasiuk, A. (2019). Produkt turystyczny. Pojęcie, struktura, uwarunkowania kreowania. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 20(2), 11-24. http://piz.san.edu.pl/index.php?id=261
Skalski, K. (2000). Rewitalizacja starych dzielnic miejskich, In: Z. Ziobrowski (Ed.), Odnowa miast. Rewitalizacja, rehabilitacja, restrukturyzacja (pp. 33-83). Instytut Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej. Oddział w Krakowie
Szostak, D., & Zalewski, T. (2017). Tworzenie lokalnych produktów turystycznych na bazie potencjału endogenicznego na przykładzie gminy Moryń. Roczniki Chojeńskie, 9, 285-310
Wanagos, M. (2010). Event marketing w aktywizacji obszarów turystycznych. Oeconomia, 9(4), 577-584
Więckowski, M. (2014). Przestrzeń turystyczna – próba nowego spojrzenia. Turyzm, 24(1), 17-24, https://doi.org/10.2478/tour-2014-0002
World Commission on Environment and Development (1987). Report of the World Commission on Environment and Development: “Our Common Future”. https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/5987our-common-future.pdf
Włodarczyk, B. (2014). Przestrzeń w turystyce, turystyka w przestrzeni – o potrzebie definicji, delimitacji i klasyfikacji. Turyzm, 24(1), 25-27