Data publikacji : 2022-03-30

Radzenie sobie z ciemnymi stronami kształcenia zdalnego na przykładzie studentów turystyki

Abstrakt

Nauczanie zdalne nie jest niczym nowym, ale w czasie pandemii COVID-19 z po-wodu konieczności zachowania dystansu społecznego stało się jedynym sposobem przekazy-wania wiedzy. Ta bezprecedensowa zmiana okazała się źródłem nieznanych dotąd problemów i zmusiła studentów do reakcji na nie. W artykule zbadano ciemne strony edukacji online i stra-tegie radzenia sobie z nimi podjęte przez studentów. Podstawą teoretyczną przeprowadzonego badania i wyjaśniania reakcji adaptacyjnych studentów są teorie radzenia sobie (coping). Zasto-sowano jakościowe podejście badawcze, w ramach którego przebadano 27 studentów turystyki jednej z publicznych uczelni w Polsce. Najczęściej zgłaszanym przez studentów problemem były kwestie techniczne pojawiające się w trakcie zajęć, następnie brak motywacji, zaangażowania, trudności z utrzymaniem uwagi oraz brak kontaktu z rówieśnikami. Większość respondentów radziła sobie ze stresem spowodowanym przez negatywne aspekty edukacji zdalnej poprzez ak-tywność fizyczną. Uzyskane wyniki mogą przyczynić się do dyskusji nad sposobami wdrażania efektywnego i przyjaznego dla studentów nauczania zdalnego.




Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Olszewski, M. (2022). Radzenie sobie z ciemnymi stronami kształcenia zdalnego na przykładzie studentów turystyki. Studia Periegetica, 37(1), 9–26. https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.7680

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP