Aichner, T., Grunfelder, M., Maurer, O., Jegeni, D. (2021). Twenty five years of social media: A review of social media applications and definitions from 1994 to 2019. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 24(4), 215–223. https://doi.org/10.1089/cyber.2020.0134
DOI: https://doi.org/10.1089/cyber.2020.0134
Bishop, M. (2019). Healthcare social media for costumer. W: M. Edmunds, C. Hass, E. Holve, Costumer informatics and digital health: solution for health and health care (s. 61–86). Springer.
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-96906-0_4
Delińska, L., Kęprowska, U. (2018). Kreowanie wizerunku polskich miast w mediach społecznościowych. Zarządzanie i Finanse, 16(3.3), 61–75.
Digital 2022 (2022). Raport Hootsuite. https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland (2022.12.03).
Joshi, A., Finin, T., Java, A., Kale, A., Kolari, P. (2007). Web 2.0 Mining: Analyzing Social Media. https://ebiquity.umbc.edu/_file_directory_/papers/379.pdf (2022.12.03).
DOI: https://doi.org/10.1201/9781420085877.pt3
Kachniewska, M. (2017). Strategie marketingowe przedsiębiorstw i regionów turystycznych w mediach społecznościowych. Studia Oeconomica Posnaniensia, 5(4), 183–207. https://doi.org/10.18559/SOEP.2017.4.9
DOI: https://doi.org/10.18559/SOEP.2017.4.9
Kaplan, A.M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media. Business Horizons, 53(1), 59–68.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
Kapoor, K.K., Tamilmani, K., Rana, N.P., Patil, P., Dwivedi, Y.K., Nerur, S. (2018). Advances in social media research: past, present and future. Informations System Frontiers, 20(4), 531–558. https://doi.org/10.1007/s10796-017-9810-y
DOI: https://doi.org/10.1007/s10796-017-9810-y
Kaznowski, D. (2010, 10 maja). Podział i klasyfikacja social media, Networked Digital. https://networkeddigital.
wordpress.com/2010/05/10/podzial-i-klasyfikacja-social-media/ (2022.12.03).
Matwiejczyk, A. (2020). Media społecznościowe jako narzędzie marketingu internetowego na przykładzie Netflixa, Akademia Zarządzania, 4(2), 170–186.
Mazurek G. (2016). Ewolucja wykorzystania mediów społecznościowych w marketingu, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 45(1), 23–31. https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.1.2
DOI: https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.1.2
Niesłony, K. (2016). Wykorzystanie mediów społecznościowych przez miasta na prawach powiatu w województwie śląskim. W: K. Doktorowicz (red). Media społecznościowe: dialog w cyberprzestrzeni. T. 1 (s. 73–110). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Ozturk, A.B., Salehi-Esfahani, S., Bilgihan, A., Okumus, F. (2018). Social media and destination marketing. W: M. Sigala, U. Gretzel (red.). Advances in Social Media for Travel, Tourism and Hospitality (s. 89–101). Routledge.
DOI: https://doi.org/10.4324/9781315565736-9
Shen, H., Wall, G. (2021). Social media, space and leisure time in small cities. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 26(2), 72–80. https://doi.org/10.1080/10941665.2020.1859057
DOI: https://doi.org/10.1080/10941665.2020.1859057
Słownik języka polskiego (2022), Hasło: Media społecznościowe, PWN. https://sjp.pwn.pl/sjp/media-spolecznosciowe;5579207.html
Stokes, R. (2013). eMarketing. The essential guide to marketing in a digital world. Quirk eMarketing (Pty) Ltd. https://digitalknowledge.cput.ac.za/handle/11189/6171 (2022.12.03).
Szydłowska A. (2013), Charakterystyka mediów społecznościowych jako narzędzia komunikacji firmy z klientem, Zeszyty Naukowe ZPSB Firma i Rynek, 2(45), 37–45.
Szymański G., Mróz-Gorgoń, B. (2017). Formy kreowania marki w mediach społecznościowych i ich percepcja wśród pokolenia Z, Marketing i Zarządzanie 1(47), 373–382. https://doi.org/10.18276/miz.2017.47-35
DOI: https://doi.org/10.18276/miz.2017.47-35