Adler, R. B., Rosenfeld, L. B., i Proctar II R. F. (2006). Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się. Dom Wydawniczy Rebis
Briggs, S. (2003). Marketing w turystyce. PWE
Fennell, D. (1999). Ecotourism: An Introduction. Routledge
George, R. T. (2008). Ethical perception of hospitality Students and the discussion of ethical behawior. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, 20(2), 16-22
DOI: https://doi.org/10.1080/10963758.2008.11736078
Gryszel, P. (2005). Działania samorządu terytorialnego na rzecz kształtowania regionalnej i lokalnej polityki turystycznej. W: A. Panasiuk (red.). Polityka turystyczna (s. 164-171). Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego
Jalinik, M., Bakier, S. (red.) (2020). Obszary przyrodniczo cenne w rozwoju turystyki. Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej
Kaczocha, W., Sikora, J. (2016). Ecological Ethies. Values and Norms in Local Rural Communities. Journal Agribusiness and Rural Development, 1(39), 69-78
DOI: https://doi.org/10.17306/JARD.2016.8
Kazimierczak, M. (2015). O potrzebie humanistycznego kształcenia kadr dla gospodarki turystycznej. W: S. Bosiacki (red.). Kształcenie kadr dla gospodarki turystycznej i rekreacji. Stan obecny i prognozy na przyszłość (s. 39-48). Wydawnictwo AWF w Poznaniu
Kodeks Odpowiedzialnego Turysty (2008). International Bicycl Found (www.ibike.org/index.html). W: L. Pender, R. Sharpley (red.). Zarządzanie turystyką. PWE
Kruczek, Z. (red.) (2010). Etyka przewodników turystycznych i pilotów wycieczek. Wydawnictwo „Prousenia”
Macbeth, J. (2005). Towards an ethics platform for tourism. Annals of Tourism Research, 32(4), 962-984
DOI: https://doi.org/10.1016/j.annals.2004.11.005
Moscardo, G. (2018). Ethical issues in tourism and hospitality research. W: R. Nunkoo (red.). Handbook of research methods for tourism and hospitality management (s. 503-511). Glos Edward Elgar Publishing
DOI: https://doi.org/10.4337/9781785366284.00050
Mruk, H. (2012). Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN
Panasiuk, A. (red.) (2007). Ekonomika turystyki. Wydawnictwo Naukowe PWN
Paris, C. M. (2011). Social constructivism and tourism education. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, 10(2), 103-108
DOI: https://doi.org/10.3794/johlste.102.385
Pender, L., Sharpley, R. (red.) (2008). Zarządzanie turystyką. PWE
Piekarczyk, A., Zimniewicz, K. (2010). Myślenie sieciowe w teorii i praktyce. PWE
Przecławski, K. (1997). Etyczne podstawy turystyki. Wydawnictwo Albis
Przecławski, K. (2001). Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki. Wydawnictwo Albis
Sikora, J., Kaczocha, W., i Wartecka-Ważyńska, A. (2017). Etyka w turystyce. CeDeWu
Szacka, N. (2003). Wprowadzenie do socjologii. Oficyna Naukowa
Sztompka, P. (2002). Socjologia. Analiza społeczeństwa. Wydawnictwo Znak
Światowy Kodeks Etyki dla Turystyki (1999). www.world-tourism.org/code_ethics/eng.html
Tischner, J. (2021). To co najważniejsze. Wybór i opracowanie W. Bonowicz. Wydawnictwo Znak
Urry, J. (2007). Spojrzenie turysty. Tłum. A. Szulżycka. Wydawnictwo Naukowe PWN
Winiarski, R. (red.) (2008). Turystyka w naukach humanistycznych. Wydawnictwo Naukowe PWN