Data publikacji : 2020-03-30

Zarządzanie reputacją na portalu TripAdvisor na przykładzie krakowskiego rynku hotelarskiego

Adam Jezierski



Abstrakt

Celem niniejszego artykułu było określenie, czy istnieją zależności między typami krakowskich hoteli a sposobami, w jaki zarządzają swoją reputacją poprzez zamieszczanie odpowiedzi do treści online. Zarządzanie reputacją określono na podstawie analizy odpowiedzi udzielanych przez pracowników hoteli na opnie zamieszczane w TripAdvisorze przez gości. Poszukiwano zależności między cechami obiektów hotelarskich a odpowiedziami na recenzje gości hotelowych. Badaniu poddano 1327 odpowiedzi do ponad 4000 recenzji zebranych za pomocą programu ParseHub. Istotność różnic między grupami w próbie sprawdzono za pomocą jednostronnej analizy wariancji ANOVA i testu HSD Tukeya. Analiza wyników wykazała, że czynnikami istotnie różnicującymi odpowiedzi były zmienne niezależne: posiadanie hotelowego profilu w mediach społecznościowych, przynależność do sieci i ocena uzyskana na stronie TripAdvisor. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że reputacja online krakowskich hoteli jest zarządzana lepiej niż w porównywalnych obiektach, analizowanych w innych pracach. Wykazano także, że widoczność, rozumiana jako liczba odpowiedzi na opinie w TripAdvisorze, jest najczęściej zarządzanym wymiarem reputacji. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Hotelarstwo, Rynek usług, Wizerunek przedsiębiorstwa, Badanie opinii, Internet



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Jezierski, A. (2020). Zarządzanie reputacją na portalu TripAdvisor na przykładzie krakowskiego rynku hotelarskiego. Studia Periegetica, 29(1), 9–27. https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.1216

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP