Data publikacji : 2023-05-22

Zarządzanie odpowiedziami na opinie publikowane w internecie z perspektywy hoteli z południowoafrykańskiego ośrodka turystycznego

Abstrakt

Celem badania przedstawionego w artykule było poznanie, jak hotele w Kapsztadzie zarządzają swoją reputacją w internecie, odpowiadając na recenzje publikowane przez gości, oraz w jaki sposób wykorzystują do tego celu systemy informatyczne przeznaczone do zarządzania opiniami. Badanie opiera się na danych jakościowych dotyczących siedmiu czterogwiazdkowych obiektów noclegowych zlokalizowanych w centrum Kapsztadu. Ze względu na ograniczenia związane z pandemią dane zostały zebrane podczas wywiadów przeprowadzonych przez internet lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wyniki wskazują, że badane hotele są świadome tego, iż negatywne i pozytywne recenzje publikowane w internecie mogą wpłynąć na reputację hotelu, i większość z nich korzysta z systemów informatycznych do monitorowania i odpowiedniego reagowania na recenzje w trosce o zachowanie dobrej reputacji. Autorki proponują rozszerzenie istniejącego schematu reagowania na recenzje poprzez uwzględnienie odpowiedzi na pozytywne opinie.




Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Zasady cytowania

Tomlinson, Z., Veske, E., & Mokoena, P. (2023). Zarządzanie odpowiedziami na opinie publikowane w internecie z perspektywy hoteli z południowoafrykańskiego ośrodka turystycznego. Studia Periegetica, 41(1), 153–173. https://doi.org/10.58683/sp.555

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP