Data publikacji : 2019-06-30

Kultura organizacyjna opolskich hoteli

Daniel Puciato



Gracjana Pławiak



Abstrakt

Celem artykułu jest identyfikacja kultur organizacyjnych występujących w opolskich hotelach. W pracy wykorzystano analizę dokumentów, sondaż diagnostyczny, metody analizy i konstrukcji logicznej. Zebrany materiał poddano analizie statystycznej. Badania przeprowadzono wśród przedstawicieli 12 hoteli zlokalizowanych w Opolu. W opolskich hotelach dominują kultury organizacyjne zorientowane na władzę i cele, a ich głównym składnikiem są wartości. Oferowanie wspólnego języka i aparatu pojęciowego, wyznaczenie zasad władzy i określenie kryteriów uzyskiwania statusu w przedsiębiorstwie to najważniejsze funkcje wewnętrzne badanych kultur organizacyjnych. Za kluczowe funkcje zewnętrzne uznano: możliwość zrozumienia strategii firmy, identyfikacja pracowników z celami oraz możliwość integracji członków organizacji. Na opolskim rynku nie odnotowano istotnych związków między rodzajem kultur organizacyjnych a cechami funkcjonalnymi przedsiębiorstw hotelowych. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Kultura, Organizacja, Hotelarstwo, Kultura organizacyjna



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Puciato, D., & Pławiak, G. (2019). Kultura organizacyjna opolskich hoteli. Studia Periegetica, 26(2), 79–90. https://doi.org/10.26349/st.per.0026.05

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP