Bugdol M., 2006, Wartości organizacyjne. Szkice z teorii organizacji i zarządzania, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Harrison R., 1972, Understanding your organization's character, Harvard Business Review, 3: 122-126.
Nazarian A., Atkinson P., Foroudi P., 2017, Influence of national culture and balanced organizational culture on the hotel industry's performance, International Journal of Hospitality Management, 63: 22-32.
Nicely A., Palakurthi R., 2018, Organizational culture requirements for high levels of knowledge usage from learning activities among hotel managers, International Journal of Hospitality and Tourism Administration, 19(1): 1-25.
Puciato D., 2011, Selected aspects of the body culture in hotel enterprises, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 17: 193-202.
Puciato D., 2016, Przedsiębiorstwo hotelowe. Aspekty ekonomiczne, finansowe i organizacyjne, Warszawa: Difin.
Rahimi R., 2017, Customer relationship management (people, process and technology) and organisational culture in hotels. Which traits matter? International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(5): 1380-1402.
Reyes-Santiago M., Sánchez-Medina P., Díaz-Pichardo R., 2017, Eco-innovation and organizational culture in the hotel industry, International Journal of Hospitality Management, 65: 71-80.
Schein E., 2010, Organizational Culture and Leadership, San Francisco: Jossey Bass.
Scholz P., Voracek J., 2016, Organizational culture and green management: innovative way ahead in hotel industry, Measuring Business Excellence, 20(1): 41-52.
Sikorski C., 1995, Profesjonalizm. Filozofia zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, Warszawa: PWN.
Sikorski C., 2006, Kultura organizacyjna, Warszawa: C.H. Beck.
Sikorski C., 2009, Kształtowanie kultury organizacyjnej, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Sułkowski Ł., 2002, Kulturowa zmienność organizacji, Warszawa: PWE.
Tadeuisak E., 2018, Organisational culture as a mediator on the relationship between leadership style and organisational effectiveness: Polish hotel industry, Journal of Organisational Studies and Innovation, 5(2): 14-25.
Ubeda-Garcia M., Claver-Cortes E., Marco-Lajara B., Garcia-Lillo F., Zaragoza-Saez P., 2018, Continuous innovation in the hotel industry. The development of organizational ambidexterity through human capital and organizational culture in Spanish hotels, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 30(12): 3609- 3631.
Zbiegień-Maciąg L., 2008, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.