Babbie, E. (2006). Badania społeczne w praktyce. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Batyk, I.M. (2017). Postrzeganie przez turystów zagranicznych atrakcyjności turystycznej Polski.
Case study Warmia i Mazury. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 37(1), 169–180. https://doi. org/10.18276/ept.2017.1.37-13
Bąk, I., & Szczecińska, B. (2014). Analiza atrakcyjności turystycznej miast wojewódzkich. Wiadomości Statystyczne, 12, 80–95.
DOI: https://doi.org/10.59139/ws.2014.12.5
Bernat, S. (2020). Rewitalizacja jako czynnik zwiększenia atrakcyjności turystycznej miast uzdrowiskowych. Turystyka Kulturowa, 5, 95–115.
Boivin, M., & Tanguay, G.A. (2019). Analysis of the Determinants of Urban Tourism Attractiveness: The Case of Québec City and Bordeaux. Journal of Destination Marketing & Management, 11, 67–79. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2018.11.002
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2018.11.002
Buczkowska, K., & Mikos von Rohrscheidt, A. (red.). (2009). Współczesne formy turystyki kulturowej, t. 1. Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu.
Butowski, L. (2020). Metodologia badań nad turystyką. Podstawy ontologiczne i epistemologiczne oraz rozwój historyczno-instytucjonalny. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Cichocka, I., & Krupa, J. (2017). Atrakcyjność turystyczna miasta Przemyśla w opinii mieszkańców oraz turystów. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2(38), 115–132.
DOI: https://doi.org/10.18276/ept.2017.2.38-10
Duda, M., & Wiluś, R. (2013). Obiekty opuszczone jako atrakcje turystyczne Łodzi. W: B. Krakowiak, A. Stasiak, & B. Włodarczyk (red.), Kultura i turystyka — miejsca spotkań (s. 335–355). ROT WŁ.
Duda, M. (2015). Łódzka przestrzeń czasu wolnego w percepcji licealistów i słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Turyzm/Tourism, 25(2), 133–143.
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.25.2.12
Duda, M., & Czyż, P. (2016). Wpływ stref zdegradowanych przestrzennie i społecznie na turystyczny wizerunek miasta — przykład Łodzi. W: Badania i Rozwój Młodych Naukowców w Polsce — Architektura i urbanizacja. Młodzi Naukowcy.
Dzierżyńska, P., & Kurzyk, K. (2016). Turystyka eventowa jako rozwijająca się forma turystyki XXI wieku. W: A. Niemczyk (red.) (2016). Turystyka wobec wyzwań XXI wieku (s. 29–35). Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu.
Gołembski, G. (red.) (1999). Regionalne aspekty rozwoju turystyki. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Górecki, W., & Józefiak, B. (2020). Łódź. Miasto po przejściach. Wydawnictwo Czarne.
Grzeszkiewicz-Radulska, K., & Krzewińska, A. (2013). Klasyfikacja sondażowych technik otrzymywania materiałów. Przegląd Socjologiczny, 6(1), 9–31.
Główny Urząd Statystyczny (GUS). (2021). Walory turystyczne w powiatach i ich otoczeniu. https://stat.gov.pl/statystyki-eksperymentalne/uslugi-publiczne/walory-turystyczne-w-powiatach-i-ich-otoczeniu,17,1.html (dostęp: 15.03.2024)
Hakuć-Błażowska, A., & Kupren, K. (2022). Tourist attractiveness of rural communes in the functional urban area of Olsztyn — a voivodship city. Acta Scientiarum Polonorum Administratio Locorum, 21(3), 335–353. https://doi.org/10.31648/aspal.7246
DOI: https://doi.org/10.31648/aspal.7246
Horbaczewska, O. (2020). Przestrzenne zróżnicowanie konkurencyjności i atrakcyjności turystycznej powiatów w Polsce. Studia Ekonomiczne, 391, 57–76.
Iwan, B. (2017). Rozwój turystyki eventowej w Polsce. Zeszyty Naukowe. Turystyka i Rekreacja, 1(19), 55–72.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.5802
Jaskulski, M., & Szmidt, A. (2017). Rzeźba terenu Lasu Łagiewnickiego w Łodzi jako atrakcja turystyczna. Turyzm/Tourism, 25(2), 28–35. https://doi.org/10.18778/0867-5856.25.2.03
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.25.2.03
Jędrzejczyk, D. (1999). Miasto jako przestrzeń humanistyczna. W: J. Kaczmarek (red.), Przestrzeń miejska jej organizacja i przemiany. XII Konwersatorium Wiedzy o Mieście (s. 91–98). Katedra Geografii Miast i Turyzmu Uniwersytetu Łódzkiego.
Kaczmarek, J., Stasiak, A., & Włodarczyk, B. (2005). Produkt turystyczny. Pomysł — organizacja — zarządzanie. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Kazimierczak, J. (2012). Wpływ rewitalizacji terenów poprzemysłowych na kształtowanie nowej miejskiej przestrzeni turystycznej. Przykład Manchesteru i Lyonu. Turyzm/Tourism, 22(1), 11–21.
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.22.1.02
Kowalczyk, M. (2015). Teoretyczne podstawy planowania rozwoju turystyki. Człowiek i Środowisko, 39(1), 75–86.
Kowalczyk-Anioł, J. (2015). Rozwój ruchu turystycznego w Łodzi w latach 2000–2014 — kierunki i charakter zmian. Turyzm/Tourism, 25(2), 113–121. https://doi.org/10.18778/0867-5856.25.2.10
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.25.2.10
Kronenberg, M. (2012). Wpływ zasobów dziedzictwa przemysłowego na atrakcyjność turystyczną miasta przykład Łodzi. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Kruczek, Z., & Sacha, S. (1994). Geografia atrakcji turystycznych Polski. Oficyna Wydawnicza OSTOJA.
Kubiak, S. (2013). Atrakcyjność turystyczna Manufaktury w Łodzi w opinii mieszkańców i turystów. Praca magisterska.
Kurek, W. (red.) (2008). Turystyka. PWN.
Liszewski, S. (red.) (2010). Ruch turystyczny w Łodzi i województwie łódzkim w 2009 roku. Regionalna Organizacja Turystyczna, Łódzkie Towarzystwo Naukowe.
Liszewski, S. (2015). Badania turystyczne nad Łodzią i jej obszarem metropolitalnym. Turyzm/Tourism, 25(2), 11–20.
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.25.2.01
Lloyd, R., & Clark, T.N. (2001). The city as an entertainment machine. W: K.F. Gotham (red.), Critical Perspectives on Urban Redevelopment, t. 6 (s. 357–378). Emerald Group Publishing Limited.
DOI: https://doi.org/10.1016/S1047-0042(01)80014-3
Łódzka Organizacja Turystyczna. (2019). Materiały prasowe: Łódź na 2. miejscu na świecie w zestawieniu Lonely Planet jako destynacja warta odwiedzenia w 2019 roku. https://lodz.travel/files/public/user_upload/Tekst-Prasowy-Polska_23.10..pdf (dostęp: 18.01.2024).
Łódzka Organizacja Turystyczna. (2023). Podsumowanie urodzinowego weekendu w Łodzi — sprawdź ilu turystów odwiedziło Łódź!. https://lodz.travel/aktualnosci-lodzkiej-organizacji-turystycznej/artykul-lot/podsumowanie-urodzinowego-weekendu-w-lodzi-sprawdz-ilu-turystow-odwiedzilo-lodz-id63956/2023/8/4/ (dostęp: 07.12.2023).
Łódź Nasze Miasto. (2019). Rekordowa liczba turystów odwiedziła Łódź. Kto najczęściej przyjeżdża i co zwiedza?. https://lodz.naszemiasto.pl/rekordowa-liczba-turystow-odwiedzila-lodz-kto-najczesciej/ar/c3-7315685 (dostęp: 15.12.2023).
Madejska, M. (2014). Łódź — studium przypadku. W: Ł. Bukowiecki, M. Obarska, & X. Stańczyk (red.), Miasto na żądanie: aktywizm, polityki miejskie, doświadczenia (s. 227–237). Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323514206.pp.227-237
Majer, A. (2015). Mikropolis: socjologia miasta osobistego. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-856-1
Manczak, I. (2012). Wizerunek miasta turystycznego oraz jego wymiar marketingowy. Studia Ekonomiczne i Regionalne, 5(1), 105–112.
Miśkowiec, M. (2016). Przemiany terenów poprzemysłowych w miejscach dziedzictwa przemysłu włókienniczego na przykładzie Manchesteru, Lyonu i Łodzi. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 30(3), 199–212.
DOI: https://doi.org/10.24917/20801653.303.15
Mokras-Grabowska, J. (2017). Nowe rekreacyjne przestrzenie miejskie w obiektach postindustrialnych i ich percepcja. Przykład kompleksu EC1 w Łodzi. Studia Periegetica, 3(19), 33–45.
Mokras-Grabowska, J. (2023). Miejskie przestrzenie nieoczywiste — ich atrakcyjność turystyczna i miejsce w dydaktyce akademickiej na przykładzie realizacji metody „Project-Based Learning” (PBL) na kierunku turystyka i rekreacja w Uniwersytecie Łódzkim. Konwersatorium Wiedzy o Mieście, 36(8), 71–79. https://doi.org/10.18778/2543-9421.08.05
DOI: https://doi.org/10.18778/2543-9421.08.05
Merrilees, B., Miller, D., & Herington, C. (2005). The occasional tourist: behavioral intentions for tourist facilities. Griffith Research Online. ANZMAC 2005 Conference — Broadening the Boundaries, 64–71.
Mordwa, S. (2003). Percepcja miast Polski Środkowej. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
National Geographic. (2022). Łódź znalazła się na liście 25 wyróżnionych miejsc „BEST OF THE WORLD 2022 National Geographic”. https://www.national-geographic.pl/artykul/lodz-znalazla-sie-na-liscie-25-wyroznionych-destynacji-best-of-the-world-2022-national-geographic (dostęp: 18.01.2024).
Nitkiewicz-Janowska, A. (red.) (2018). Ruch turystyczny w Łodzi i województwie łódzkim w 2018 roku. Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Ozimek, I., Gralak, K., & Pomianek, I. (2019). Atrakcyjność turystyczna województw w Polsce — wybrane aspekty. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie (SGGW).
Page, S.J., & Connell, J. (2009). Tourism: A Modern Synthesis. South-Western Cengage Learning.
Panasiuk, A. (2010). Jakość produktu turystycznego jako instrument kształtowania konkurencyjności miast. W: J. Sala (red.), Konkurencyjność miast i regionów na globalnym rynku turystycznym (s. 218–236). Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Panasiuk, A. (2014). Fundusze Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej. Difin.
Pearce, L. (2011). Szacunek dla przeszłości przygotowaniem na przyszłość — rozwój australijskich badań akademickich nad turystyką. Folia Turistica, 25(2), 207–229.
Pielesiak, I. (2016). Dezintegracja przestrzeni łodzi w świetle badań społecznych. Studia Miejskie, 21, 53–65.
Preisler, M. (2012). Uwarunkowania atrakcyjności turystycznej miasta. Studia Periegetica, 8, 133–153.
Seweryn, R. (2002). Atrakcyjność turystyczna obszaru jako kategoria ekonomiczna. Istota, struktura i metody pomiaru. Zeszyty Naukowe, 612.
Stasiak, A. (2017). Gastronomia jako atrakcja turystyczna Łodzi. Turyzm/Tourism, 25(2), 73–85. https://doi.org/10.1515/tour-2015-0007
DOI: https://doi.org/10.1515/tour-2015-0007
Stec, A. (2015). Zastosowanie metody Hellwiga do określenia atrakcyjności turystycznej gmin na przykładzie województwa podkarpackiego. Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych, 16(4), 117–126.
Stec, A. (2017). Porównanie metody Hellwiga i metody waloryzacji według bonitacji punktowej do oceny atrakcyjności turystycznej gmin na przykładzie województwa podkarpackiego. Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych, 18(2), 314–323. https://doi.org/10.22630/MIBE.2017.18.2.30
DOI: https://doi.org/10.22630/MIBE.2017.18.2.30
Stefanowska, A., & Malec, K. (2015). Wpływ rewitalizacji na atrakcyjność turystyczno-rekreacyjną obszaru na przykładzie Zamościa. Turystyka Kulturowa, 8, 6–19.
Stepaniuk, K. (2016). Wpływ wydarzenia muzycznego na atrakcyjność turystyczną miasta: ujęcie netnograficzne. Przegląd Organizacji, 7(918), 46–52.
DOI: https://doi.org/10.33141/po.2016.07.07
Tobiasz-Lis, P. (2016). Uwarunkowania rozwoju a wizerunek miasta. Przykład Łodzi. Barometr Regionalny. Analizy i Prognozy, 2(44), 85–94.
DOI: https://doi.org/10.56583/br.608
Tobiasz-Lis, P., & Wójcik, M. (2014). Obrazy Łodzi — społeczna ewaluacja i interpretacja miasta. W: M. Madurowicz (red.), Kształtowanie współczesnej przestrzeni miejskiej (s. 374–385). Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Urry, J. (1990). The Tourist Gaze: Leisure and Travel in Contemporary Societies. SAGE Publications Ltd.
Włodarczyk, B. (red.) (2011). Ruch turystyczny w Łodzi i województwie łódzkim w 2010 roku. Regionalna Organizacja Turystyczna, Instytut Geografii Miast i Turyzmu UŁ.
Włodarczyk, B. (red.) (2012). Ruch turystyczny w Łodzi i województwie łódzkim w 2011 roku. Regionalna Organizacja Turystyczna, Instytut Geografii Miast i Turyzmu UŁ.
Włodarczyk, B. (red.) (2016). Ruch turystyczny w Łodzi i województwie łódzkim w 2016 roku. Instytut Geografii Miast i Turyzmu UŁ.
Urząd Miasta Łodzi. (2017). Łódź Miastem Filmu UNESCO!. https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul/lodz-miastem-filmu-unesco-id16188/2017/11/2/ (dostęp: 18.01.2024)
Urząd Miasta Łodzi. (2022). Coraz więcej turystów w Łodzi. Największym hitem — Orientarium. https://uml.lodz.pl/aktualnosci-lodzpl/artykul-lodzpl/coraz-wiecej-turystow-w-lodzi-najwiekszym-hitem-orientarium-statystyki-id51836/2022/7/12/ (dostęp: 15.12.2023).
Zawadka, J., Pietrzak-Zawadka, J., & Ziemińska, S. (2022). Turystyczny wizerunek Polski w percepcji uczestników programu Erasmus+. W: Percepcja turystyki w przestrzeni i w czasie pandemii COVID-19. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
DOI: https://doi.org/10.18778/8220-907-5.05
Zmyślony, P., & Gonera, H. (2015). Badania wizerunku regionu. W: E. Dziedzic (red.), Badania konsumentów usług turystycznych w regionach. Polska Organizacja Turystyczna.