Augustyn M. (2008), Key trends in European sport tourism marketing, w: Teoria i praktyka marketingu w sporcie i biznesie sportowym, red. J. Klisiński, Bytom: Triada.
Dzięgiel A. (2013), Wpływ imprez sportowych na rozwój turystyki w Toruniu [niepubl.], Toruń: Wydział Nauk o Ziemi UMK.
Dzięgiel A., Lubowiecki-Vikuk A. P. (2013), Imprezy biegowe jako specyficzny rodzaj wydarzeń sportowych, Turystyka i Rekreacja. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie, nr 12(2): 119-135.
Gaworecki W.W. (2010), Turystyka, Warszawa: PWE.
Hadzik A. (2009), Wybrane imprezy kultury fizycznej jako elementy runku turystyki sportowej, w: Marketing w sporcie i turystyce sportowej, red. J. Klisiński, Bytom: Wyd. Naukowe WSEiA.
Hadzik A. (2010), Turystyka wielkich wydarzeń sportowych w dobie globalizacji, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Usług w Poznaniu, nr 9: 237-246.
Krawczyk Z. (2010), Tendencje rozwoju turystyki światowej, w: Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, red. B. Dobiegała-Korona, Warszawa: Almamer WSE.
Kurek W. (2008), Turystyka, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Liszewski S. (2002), Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze, w: Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, Warszawa - Poznań: Wyd. Naukowe PWN.
Lubowiecki-Vikuk A. P., Basińska-Zych A. (2011), Sport and tourism as elements of place branding. A case study on Poland, Journal of Tourism Challenges and Trends, nr IV(2): 33-52.
Lubowiecki-Vikuk A. P., Paczyńska-Jędrycka M. (2010), Współczesne tendencje w rozwoju form rekreacyjnych i turystycznych, Poznań: Bogucki Wyd. Naukowe.
Łobożewicz T., Bieńczyk G. (2001), Podstawy turystyki, Warszawa: Almamer WSE.
Różycki P. (2006), Zarys wiedzy o turystyce, Kraków: Proksnia.
Śniadek J., Zajadacz A. (2008), Strategia rozwoju turystyki w regionie leszczyńskim, Leszno: Wyd. PWSZ.