Adams G., 1992, Why Interactive?, Multimedia & Videodisc Monitor, March, 20-25.
Adams J.A., 1971, A closed-loop theory of motor learning, Journal of Motor Behavior, 3: 111-150.
Anderson J.R., 1998, Uczenie się i pamięć. Integracja zagadnień, Warszawa: WSiP.
Bednarek J., 2006, Multimedia w kształceniu, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Blachura B., Lesiewski J., Kunysz P., 2008, Podstawy metodyki nauczania sportów zimowych, in: P. Kunysz (ed.), Teoretyczne podstawy wybranych dyscyplin zimowych, Wrocław: Wydawnictwo AWF.
Bodemer D., Ploetzner R., Bruchmüller K., Häcker S., 2004, Supporting learning with interactive multimedia through active integration of representations, Instructional Science, 33, 73-95.
Czabański B., 1980, Model uczenia się i nauczania sportowych czynności motorycznych, Wrocław: AWF.
Czabański B., 1998, Wybrane zagadnienia uczenia się i nauczania techniki sportowej, Wrocław: AWF.
Czabański B., 2000, Kształcenie psychomotoryczne, Wrocław: AWF.
Czajkowski Z., 2004, Nauczanie techniki sportowej, Warszawa: Centralny Ośrodek Sportu.
Czyż S., 2013, Nabywanie umiejętności ruchowych. Teoria i praktyka, Wrocław: MWW.
Doaa Abd El-Moneim, 2014, The Effects of Multimedia Computer-Assisted Instruction on Learning Basic Ballet Skills with Physical Education Students, Physical Culture And Sport Studies and Research, 63: 36-41.
Domagk S., Schwartz R., Plass J., 2010, Interactivity in multimedia learning: An integrated model, Computers in Human Behavior, 26: 1024-1033.
Dybińska E., 2004,Wpływ wyobrażeń motorycznych na sprawność nauczania i uczenia się czynności pływackich 10-letnich dzieci, Antropomotoryka, 27: 25-36.
Fitts P.M., Posner M.I., 1967, Human performance, Belmont: Brooks/Cole.
Gerrig R.J., Zimbardo P.G., 2012, Psychologia i życie, Warszawa: PWN.
Gracz J., Sankowski T., 2000, Psychologia sportu, Poznań: AWF.
Guła-Kubiszewska H., 1993, Wyobrażenia motoryczne a sprawność uczenia się pływania stylem klasycznym dzieci dziewięcioletnich, Kultura Fizyczna, 7-8: 22-26.
Gulińska H., 2012, Multibook nowym narzędziem nauczyciela, in: H. Gulińska (ed.), Kształcenie chemiczne w dobie reformy edukacji, Poznań: Wydawnictwo Sowa.
Hotz A., Weineck J., 1988, Optimales Bewegungslernen, Erlangen: Fachbuch Verlagsgesellschaft.
http://internetworldstats.com/stats.htm [accessed: 15.09.2019].
http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2016-roku,2,6.html [accessed: 10.04.2017].
Jędryczkowski J., 2010, Film dydaktyczny jako komponent materiałów edukacyjnych w systemie kształcenia na odległość, in: J. Morbitzer (ed.), Człowiek, media, edukacja, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN.
Kameduła E., 2000, Edukacja i media w zreformowanej szkole, in: W. Strykowski, W. Skrzydlewski (eds.), Media a edukacja, Poznań: Wydawnictwo eMPI2.
Kerckhove D., 2001, Powłoka kultury. Odkrywanie nowej elektronicznej rzeczywistości, Warszawa: Nikom.
Koszczyc T., Kowalska B., 1998, Skuteczność działania w sytuacji trudnej osób o różnych umiejętnościach narciarskich, in: T. Koszczyc (ed.), Dydaktyka wychowania fizycznego, Wrocław: AWF.
Kupisiewicz C., 1994, Podstawy dydaktyki ogólnej, Warszawa: BGW.
Lesiewski J., 1995, Wyobrażenia motoryczne a sprawność uczenia się nowej techniki narciarskiej, in: T. Koszczyc (ed.), Dydaktyka wychowania fizycznego, Wrocław: AWF.
Magill R.A., 2007, Motor learning and control. Concept and applications, New York: McGraw Hill.
McMorris T., 2004, Acquisition & performance of sports skills, Chichester: John Wiley & Sons, Ltd.
Morbitzer J., 2011, Nowe media, nowy uczeń, nowa szkoła, in: S. Juszczyk, J. Ogrodnik, E. Przybyła (eds.), Osobowość kompetencje powinności nauczyciela i wychowawcy, Katowice: Wydawnictwo AWF Katowice.
Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B., 2008, Psychologia poznawcza, Warszawa: PWN.
Nowak J.S., 2008, Społeczeństwo informacyjne - geneza i definicje, in: P. Sienkiewicz, J.S. Nowak J.S. (eds.), Społeczeństwo informacyjne, Katowice: Polskie Towarzystwo Informatyczne.
Okoń W., 2003, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Paivio A., 1986, Mental representations: A dual coding approach, New York: Oxford University Press.
Parnicki F., 1998, Wyobrażenia motoryczne w nauczaniu technik narciarskich studentek AWF, Rocznik Naukowy IWFiS w Białej Podlaskiej, 4: 95-101.
Petryński W., 2008, Współczesne teorie uczenia się ruchów i sterowania nimi przez człowieka, Katowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa.
Pöhlmann R., 1985, Motorisches Lernen, Berlin: Sportverlag.
Prensky M., 2001, Digital Natives, Digital Immigrants, On the Horizon, 9(5): 1-6.
Puni A.C., 1975, Rola wyobrażeń ruchowych, Kultura Fizyczna, 6: 277-280.
Sankowski T., 2001, Wybrane psychologiczne aspekty aktywności sportowej, Poznań: AWF.
Schmidt R.A., 1991, Motor Learning and Human Performance, New York: MacMillan.
Schmidt R.A., Wrisberg C.A., 2009, Czynności ruchowe człowieka. Uczenie się i wykonywanie w różnych sytuacjach, Warszawa: Centralny Ośrodek Sportu.
Senge P., 2012, Piąta Dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Warszawa: Wolters Kluwer.
Siemieniecki B., 2003, Multimedia i hipermedia w edukacji, in: J. Gajda, S. Juszczyk, B. Siemieniecki, K. Wenta (eds.), Edukacja medialna, Toruń: Wydawnictwo A. Marszałek.
Siemieniecki B., 2007, Pedagogika medialna, Warszawa: PWN.
Skrzydlewski W., 1990, Technologia kształcenia - Przetwarzanie informacji - Komunikowanie, Poznań: UAM.
Small G., Vorgan G., 2009, iBrain: Surviving the Technological Alteration of the Modern Mind, New York: Harper Collins.
Steinbrink B., 1993, Multimedia u progu technologii XXI wieku, Wrocław: Wydawnictwo Robomatic.
Strykowski W., 1984, Audiowizualne materiały dydaktyczne: podstawy kształcenia multimedialnego, Warszawa: PWN.
Strykowski W., 1990, Metody i środki kształcenia stosowane w szkole, Warszawa: PWN.
Strykowski W., 1996, Media i edukacja, Edukacja Medialna, 1: 4-8.
Umiastowska D., 1998, Lekcja wychowania fizycznego, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
Umiastowska D., 2001, Przygotowanie nauczycieli do realizowania zadań w zreformowanej szkole, in: J. Jonkisz, M. Lewandowski (eds.), Kształcenie i wychowanie w zreformowanej szkole, Wrocław: Wydawnictwo AWF Wrocław.
Umiastowska D., 2004, Nauczyciel w zreformowanej szkole - tradycjonalista czy nowator?, in: D. Umiastowska (ed.), Nowoczesny nauczyciel w zreformowanej szkole, Szczecin: Wydawnictwo Albatros.
Vester F., 2006, Myślenie, uczenie się, zapominanie, Bydgoszcz: Glosarum.
Walat W., 2004, Podręcznik multimedialny. Teoria - metodologia - przykłady, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Walat W., 2007, Edukacyjne zastosowania hipermediów, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Wieczorek M., Lesiewski J., 1998, Wpływ lęku na zmiany sprawności narciarskiej osób dorosłych, uczących się jazdy na nartach, in: T. Koszczyc (ed.), Dydaktyka wychowania fizycznego, Wrocław: AWF.
Wiesner W., 1991, Film dydaktyczny w procesie nauczania czynności ruchowych, in: B. Czabański (ed.), Uczenie się techniki sportowej, Warszawa: AWF.
Wiesner W., Kunysz P., Bień W., Sabat U., 2010, Video Technology in Didactic Communication within Ski Education, in: M. Napierała, M. Szark-Eckardt, A. Kostencka, R. Muszkieta (eds.), Pedagogy of health in physical culture, Bydgoszcz: UKW.
Włodarski Z., 1996, Psychologia uczenia się, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Zatoń M., 1996, Podstawy narciarstwa zjazdowego, Wrocław: Signum.
Ziemilski A., 1977, Eliminowanie lęku a skuteczność uczenia się narciarstwa, Kultura Fizyczna, 1: 31-35.