Data publikacji : 2016-06-30

Metody wykorzystywane w nauczaniu na studiach pierwszego stopnia na kierunku turystyka i trwały rozwój na Uniwersytecie Łotewskim

Kristīne Bērziņa



Ilze Medne



Abstrakt

Globalizacja w sektorze oświaty, intensywna konkurencja pomiędzy łotewskimi uczelniami wyższymi, wzrost oczekiwań co do praktyczności kształcenia ze strony prywatnych przedsiębiorstw oraz wymagania samych studentów - to podstawy doskonalenia programów studiów wyższych i szerszego wykorzystania aktywnych technik przekazywania wiedzy. W przypadku studiów na kierunku turystyka oferowanych przez Uniwersytet Łotewski autorzy programu zastosowali praktyczne, aktywizujące metody nauczania służące wzbogaceniu wiedzy i kompetencji studentów, takie jak: badania naukowe, ankiety, obserwacja, work shadowing, monitorowanie i ewidencja szlaków turystycznych, wywiady eksperckie, seminaria branżowe, dyskusje i wywiady z przedstawicielami branży, wycieczki w teren, wizyty studyjne w firmach i organizacjach sektora turystycznego, kolokwia, prezentacja wyników badań na seminariach i konferencjach, poszerzanie wiedzy na temat trwałego wzrostu oraz poznawanie dobrych praktyk i rozwiązań stosowanych w innych krajach. Wymienione działania wzmacniają szkolone umiejętności: planowanie badań, zarządzanie badaniami, zbieranie i analiza danych, prezentacja, budowanie zespołu, współpraca, komunikacja interpersonalna, interakcja kulturowa, orientacja w obcym otoczeniu czy organizacja międzynarodowych imprez. Wiele spośród aktywnych metod nauczania stanowi komponenty opcjonalne i nie należy do obowiązkowej części programu studiów, toteż do obsługi takich form kształcenia i uprawiania nauki w ramach studiów na kierunku turystyka i trwały rozwój konieczne było ustanowienie Laboratorium Naukowego Turystyki i Trwałego Rozwoju. Taka odrębna jednostka umożliwia zaangażowanie zainteresowanych studentów różnych kierunków i sprawną współpracę międzywydziałową.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Szkolnictwo wyższe, Turystyka, Metody nauczania, Proces nauczania, Metody ilościowe, Metody badania jakości



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Bērziņa, K., & Medne, I. (2016). Metody wykorzystywane w nauczaniu na studiach pierwszego stopnia na kierunku turystyka i trwały rozwój na Uniwersytecie Łotewskim. Studia Periegetica, 15(1), 133–143. Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/sp/article/view/158

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP