Data publikacji : 2011-12-30

Marka miasta w odniesieniu do rozwoju lokalnego

Andrzej Raszkowski



Abstrakt

W artykule poruszono zagadnienia związane z marką miasta w aspekcie rozwoju lokalnego. Na wstępie podjęto próbę zdefiniowania rozwoju lokalnego, ze szczególnym uwzględnieniem podejścia zwracającego uwagę na mobilizację i koordynację miejscowych zasobów i energii. W dalszej części zaprezentowano wybrane definicje marki, podkreślono rolę aktywności i kreatywności społeczności lokalnej oraz władz samorządowych w procesie rozwoju lokalnego. W sposób kompleksowy scharakteryzowano elementy sześciokąta marki miasta, jako narzędzia, które można pomocniczo wykorzystać w planowaniu działań strategicznych na rzecz rozwoju lokalnego. Zaprezentowano również ranking marek miast, utworzony na podstawie badań, dla których bazą był sześciokąt marki miasta. Na zakończenie wyszczególniono potencjalne korzyści dla rozwoju lokalnego, wynikające z posiadania silnej marki miasta, w rozbiciu na obszar sfery gospodarczej oraz społecznej. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Miasto, Wizerunek miasta, Marketing terytorialny, Rozwój lokalny



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Raszkowski, A. (2011). Marka miasta w odniesieniu do rozwoju lokalnego. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 39(39). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/1345

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP