Florida R., The Rise of the Creative Class, Basic Books, New York 2002.
Gorzelak G., Miasto jako przedmiot badań ekonomii, w: Miasto jako przedmiot badań naukowych w początkach XXI wieku, red. B. Jałowiecki, WN Scholar, Warszawa 2008.
Green Paper. Unlocking the Potential of Cultural and Creative Industries, COM 183, Brussels 2010, www.ec.europa.eu/culture/our-policy-development/doc/GreenPaper_creative_industries_en.pdf [dostęp: 15.10.2011].
Howkins J., The Creative Economy, How People make money from Ideas. Penguin Books, London 2001.
Klasik A., Przemysły kreatywne oparte na nauce i kulturze, w: Kreatywne miasto - kreatywna aglomeracja, red. A. Klasik, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2009.
Landry Ch., Bianchini F., The creative city, www.demos.co.uk/files/thecreativecity.pdf [dostęp: 15.10.2011].
Landry Ch., The Creative City Index: Measuring the creative pulse of у our city, www.charleslandry. com [dostęp: 15.10.2011].
Landry Ch., The Creative City. A Toolkit for Urban Innovators, Earthscan, London 2008.
Matusik M., Potencjał gospodarczy, innowacyjny i kreatywny wybranych metropolii europejskich, w: Kreatywne miasto - kreatywna aglomeracja, red. A. Klasik, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2009.
Pratt A.C., Creative cities: the cultural industries and the creative class, www.eprints.lse. ac.uk/20704/l/Creative_cities_(LSERO_pre-print).pdf [dostęp: 15.10.2011].
Scott A. J., The Cultural Economy of Cities, Sage Publications, London - New Dehli 2000.
The Economy of Culture in Europe 2006 [study prepared for the European Commission], www. keanet.eu/ecoculture/executive_summary _en.pdf [dostęp: 15.10.2011].
Znaczenie gospodarcze sektora kultury. Wstęp do analizy problemu. Raport końcowy, IBS, Warszawa 2010.