Davis K., The case against business assumption of social responsibilities, "Academy of Management Journal" 1973, Vol. 16, za: H. Von Weltzien Hoivik, Społeczna odpowiedzialność korporacji - wyzwania stojące przed uniwersalnymi standardami korporacyjnej uczciwości, w: Europejskie standardy etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, red. W. Gasparski, Warszawa 2003.
Etyka biznesu. Z klasyki współczesnej myśli amerykańskiej, red. L.V. Ryan, J. Sójka, Poznań 2007.
Fergal B., Etyczne postępowanie staje się dla biznesu koniecznością, "Gazeta Prawna", 20-22 lipca 2007, nr 140.
Filek J., Czy biznes zobowiązuje?, "Znak" [online], dostępny w Internecie: http://www.opoka.org.pl/biblioteka/F/FS/biznes_zobowiazuje.html.
Freeman E., Strategie Management: a stakeholder approach, Boston, 1984, za: A. Witek-Crabb, Partnerskie relacje z interesariuszami strategicznym zasobem przedsiębiorstwa. Warszawa 2002.
Friedman M., Capitalism and Freedom, Chicago 1962, s. 133, za: L. V. Ryan., Etyka a wyniki finansowe firmy: amerykański punkt widzenia, w: Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, red. W. Gasparski, J. Dietl., Warszawa 2001.
Galata S., Biznes w przestrzeni etycznej: motywy, metody, konsekwencje, Warszawa 2007.
Gasparski W., Decyzje i etyka w lobbingu i biznesie, Warszawa 2003.
Gasparski W., Lewicka-Strzałecka A., Rok B., Szulczewski G., Odpowiedzialność społeczna i etyka biznesu w polskim życiu gospodarczym: Wstępny raport z badań, w: Etyka biznesu "po Enronie", red. J. Sójka, Poznań 2005.
Gasparski W., Lewicka-Strzałecka A., Rok B., Szulczewski G., Europejskie i światowe standardy etyki oraz społecznej odpowiedzialności w działalności gospodarczej, w: Europejskie standardy etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, red. W. Gasparski, Warszawa 2003.
Kaleta A., Strategia przedsiębiorstwa, Wrocław 2004.
Klimczak B., Etyka gospodarcza, Wrocław 2006.
Klimczak B., Jak uzasadnić potrzebę etyki w działalności gospodarczej?, w: Etyka biznesu, red. J. Dietl, W. Gasparski, Warszawa 2002.
Klimczak B., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, w: Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w aspekcie małych i średnich przedsiębiorstw (materiały z konferencji zorganizowanej wspólnie przez Eurochambres, UEAPME i Ogilvy, przeprowadzonej przez Dolnośląską Izbę Gospodarczą 27 października 2004 r.).
Koch R., Słownik zarządzania i finansów: narzędzia, terminy, techniki od A do Z, Kraków 1997.
Popiel M., Rola samorządu gospodarczego w likwidacji skutków powodzi w 1997 r. w ocenie właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, w: Działania zbiorowe - teoria i praktyka, red. A. Matysiak, Wrocław 2003.
Rerum nova rum, dostęp w Internecie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Rerum_novarum.
Ryan L.V., Etyka a wyniki finansowe firmy: amerykański punkt widzenia, w: Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, red. W. Gasparski, J. Dietl., Warszawa 2001.
Sitmey: The good company, "The Economist", London, 22 stycznia 2005 r., nr 374, s. 4.
Van Luijk H., Business ethics the field and its importance, za: Galata S., Biznes w przestrzeni etycznej: motywy, metody, konsekwencje, Warszawa 2007.
Williamson O.E., Ekonomiczne instytucje kapitalizmu, Warszawa 1998 za: B Klimczak Jak uzasadnić potrzebę etyki w działalności gospodarczej?, w: Etyka biznesu, red. J. Dietl, W. Gasparski, Warszawa 2002.
Wrzeszcz-Kamińska G., Usługi turystyczne w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu, w: Europejskie standardy etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, red. W. Gasparski, Warszawa 2003.