Data publikacji : 2022-06-30

Współczesna kontrola działań marketingowych z perspektywy marketingu 5.0

Rafał Bielawski



Abstrakt

Kontrola działań marketingowych, będąca holistyczną i antycypacyjną koncepcją zarządzania, powinna umożliwiać elastyczne i szybkie reagowanie na zmiany zachodzące w otoczeniu organizacji. Zadanie to nie jest łatwe, ponieważ obecne środowisko biznesowe charakteryzuje się wysokim poziomem zmienności i nieprzewidywalności, o czym świadczy amerykański model VUCA. Potwierdzają to osoby zajmujące się kontrolą działań marketingowych w czasie pandemii. Kolejnym wyzwaniem w tej dziedzinie jest szeroko pojęta cyfryzacja związana z koncepcją przemysłu 4.0, która stanowi podstawę futurystycznej koncepcji marketingu 5.0. Marketing 5.0, będący pochodną Agendy 2030 uchwalonej przez ONZ, polega na zaangażowaniu najnowszych technologii w celu zapewnienia dobrostanu społecznego w sposób zrównoważony. Celem opracowania jest omówienie zagadnienia kontroli działań marketingowych w świetle wyzwań, jakie stawia marketing 5.0 przed współczesnymi organizacjami.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Marketing, Przemysł 4.0



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Bielawski, R. (2022). Współczesna kontrola działań marketingowych z perspektywy marketingu 5.0. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 97(2). https://doi.org/10.58683/01.3001.0016.2117

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP