Amit R., Zott C., 2001, Value Creation in E-business, Strategic Management Journal, No. 22: 493-520.
Barnett-Page E., Thomas J., 2009, Methods for the Synthesis of Qualitative Research: A Critical Review, BMC Medical Research Methodology, Vol. 9(1): 1-11.
Blaik P., Matwiejczuk R., 2008, Logistyczny łańcuch tworzenia wartości, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Bonné J., 2004, Split in Mondavi Empire is a Telling One, MSNBC, 6 August, http://msnbc.msn. com/id/5821902 [dostęp: 10.01.2019].
Brzóska J., 2014, Innowacje jako czynnik dynamizujący modele biznesowe, Gliwice: Politechnika Śląska.
Castaldi R.M., Cholette S., Frederick A., 2011, Globalization and the Emergence of New Business Models in the Wine Industry, International Business & Economics Research Journal, Vol. 4, No. 3: 21-30.
Cygler i in., 2013, Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne, Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
Czakon W., 2011, Metodyka systematycznego przeglądu literatury, Przegląd Organizacji, nr 3: 5-61.
Faulkner D., Bowman C., 1999, Strategie konkurencji, Warszawa: Wydawnictwo Felberg SJA.
Dahan N., Doh J., Oetzel J., Yaziji M., 2010, Corporate-NGO Collaboration: Cocreating new Business Models for Developing Markets, Long Range Planning, No. 43: 326-342.
Dixon-Woods M., Cavers D., Agarwal S., Annandale E., Arthur A., Harvey J., Hsu R., Katbamna S., Olsen R., Smith L., Riley R., Sutton A.J., 2006, Conducting a Critical Interpretive Synthesis of the Literature on Access to Healthcare by Vulnerable Groups, BMC Medical Research Methodology, No. 6: 1-13 .
Dudzik T., Witek-Hajduk M.K., 2007, Typologia modeli biznesu, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 9: 18-23.
Erazm z Rotterdamu, 1973, Adagia, Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Ferro G., Amaro I.B., 2018, What Factors Explain the Price of Top Quality Wines?, International Journal of Wine Business Research, Vol. 30, Issue 1: 117-134.
Finnie W.C., 2000, Leading the Revolution: An Interview with Gary Hamel, Strategy & Leadership, No. 29: 4-10.
Fudaliński J., 2002, Analizy sektorowe w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, Kraków - Kluczbork: Antykwa.
Glenszczyk M., 2019, Wartość wyższego rzędu jako osobliwy katalizator dla modelu biznesu, w: A. Jabłoński, M. Jabłoński (red.), Perspektywy rozwoju modeli biznesu przedsiębiorstw uwarunkowania strategiczne, Warszawa: CeDeWu.
Gonarchuk A., 2017, Wine Value Chains: Challenges and Prospects, Journal of Applied Management and Investments, Vol. 6, No. 1: 11-27.
Hołodnik D., 2017, Modele biznesu gospodarstw agrowinnych, Warszawa: CeDeWu.
IWSR, 2010, Globalny rynek wina i alkoholi wysokoprocentowych obecnie i w przyszłości, London: IWSR.
Jabłoński A., 2008, Modele biznesu w sektorach pojawiających się i schyłkowych, Dąbrowa Górnicza: Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Jabłoński A., 2016, Badania longitudinalne modeli biznesu przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, nr 6(954): 95-110.
Jabłoński A., 2018, Modele ekonometryczne w konstruowaniu modeli biznesu przedsiębiorstw, Przegląd Organizacji, nr 10: 18-27.
Kimberly J.R., 1976, Issues in the Design of Longitudinal Organizational Research, Sociological Methods and Research, Vol. 4: 321-348.
Mangematin V., Lemarie S., Boissin J., 2003, Development of SMEs and Heterogeneity of Trajectories: The Case of Biotechnology in France, Research Policy, No. 32: 621-638.
Morris M., Schindehutte M. Allen J., 2005, The Entrepreneur's Business Model: Toward a Unified Perspective, Journal of Business Research, No. 58(6): 726-735.
Nogalski B., 2009, Modele biznesu jako narzędzia reorientacji strategicznej przedsiębiorstw, Master of Business Administration, nr 2: 3-14.
Nogalski B., Szpitter A.A., Jabłoński M., 2016, Zarządzanie projektami w kształtowaniu elastycznych modeli biznesu operatorów systemu dystrybucyjnego, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Obłój K., 2002, Tworzywa skutecznych strategii, Warszawa: PWE.
Orłowska A., Mazur Z., Łaguna M., 2017, Systematyczny przegląd literatury: Na czym polega i czym różni się od innych przeglądów, Ogrody Nauk i Sztuk, nr 7: 350-363.
Osterwalder A., Pigneur Y., 2010, Business Model Generation, Hoboken: Wiley & Sons.
Ouvrard S., Spiga A., 2016, Strategy Management in the Wine Industry: Business Model and Strategy Integration, Bordeaux: AAWE Annual Conference.
Porter M.E., 2006a, Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymanie lepszych wyników, Gliwice, Wydawnictwo Helion.
Porter M.E., 2006b, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Warszawa: MT Biznes.
Proces winifikacji, 2010, https://blog.winezja.pl/proces-winifikacji/