Aufah A., 2002, Mapping Technological Capabilities into Product Markets and Competitive Advantage: the Case of Cholesterol Drugs, Strategic Management Journal, Vol. 23, Issue 2: 171-179.
Blattberg R.C., Deighton J., 1996, Manage Marketing by the Customer Equity Test, Harvard Business Review, July-August, No. 74(4): 136-144.
Blattberg R.C., Getz G., Thomas J.S., 2004, Klient jako kapitał, Warszawa: MT Biznes.
Bogdanowicz M., Gołębiewski A., 2016, Efektywność energetyczna przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych w Polsce, Wodociągi i Kanalizacja, nr 5(147): 54-57.
Brillman J., 2002 , Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, Warszawa: PWE.
Butz H.E., Goodstein L. Jr., 1996, Measuring Customer Value: Gaining the Strategic Advantage, Organizational Dynamics, Vol. 24, Issue 3: 63-77.
Cagan J., Vogel C.M., 2002, Creating Breakthrough Products: Innovation from Product Planning to Program Approval, New Jersey: Prentice Hall.
Dobiegała-Korona B., 2002, Zarządzanie wartością klienta, w: W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk (red.), Przedsiębiorstwo przyszłości - wizja strategiczna, Warszawa: Difin.
Dobiegała-Korona B., Herman A., 2006, Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, Warszawa: Difin.
Dobiegała-Korona B., Doligalski T., 2011, Zarządzanie wartością klienta w przedsiębiorstwach w Polsce, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa.
Edersheim E.H., 2009, Przesłanie Druckera. Zarządzanie oparte na wiedzy, Warszawa: MT Biznes.
Grönroos Ch., 2007, Service Management and Marketing, Customer Management in Service Competition, Chichester: John Wiley & Sons Ltd.
Gupta S., Lehmann D., 2005, Managing Customers as Investments: The Strategic Value of Customers in the Long Run, Philadelphia: Wharton School Publishing.
Kaplan R., Norton D., 1992, The Balanced Scorecard - Measures that Drive Performance, Harvard Business Review, January - February, 71-79.
Kotler Ph., 2004, Philip Kotler odpowiada na pytania na temat marketingu, Poznań: Rebis.
Kotler Ph., Keller K.L., 2012, Marketing, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Kotler Ph., 2013, Przez Marketing do wzrostu. 8 zwycięskich strategii, Poznań: Rebis.
Kotler Ph., 2016, Twarzą w twarz z kapitalizmem, Warszawa: MT Biznes.
Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., 2010, Marketing 3.0, Warszawa: MT Biznes.
Kowalczewski W., 2008, Wybrane aspekty metodologii nauk o zarządzaniu, w: W. Kowalczewski (red.), Współczesne paradygmaty nauk o zarządzaniu, Warszawa: Difin, 28.
Krzyżanowska M., 2009, Marketing a inne sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Marketing i Rynek, nr 1: 2-8.
Kuhn T.S., 2001, Struktura rewolucji naukowych, Warszawa: Aletheia.
Kwiatkowski S., 2002, Przedsiębiorczość intelektualna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Lapierre J., Filiatrault P., Chebat J-Ch., 1999, Value Strategy Rather Than Quality Strategy: A Case of Business-to-Business Professional Services, Journal of Business Research, No. 45(2): 235-246.
Monroe K.B., 1990, Pricing: Making Profitable Decisions, New York: McGraw-Hill.
Porter M.E., 1985, Competitive Advantage. Creating and Sustaining Superior Performance, New York: The Free Press.
Ready D.A., Conger J.A., 2008, Przekształć firmę w fabrykę talentów, Harvard Business Review Polska, nr 9: 109-111.
Rust R.T., Oliver R.L., 1994, Service Quality: Insights and Managerial Implications from the Frontier, in: R.T. Rust, R.L. Oliver (eds.), Service Quality: New Directions in Theory and Practice, Thousand Oaks: Sage Publications, 1-19.
Rust R., Zeithaml V.A., Lemon K., 2000, Driving Customer Equity, New York: The Free Press.
Sigel D., 2001, Futuryzują swoją firmę, Kraków: IFC Press.
Sirohi N., McLaughlin E.W., Wittink D.R., 1998, A model of consumer perceptions and store loyalty intentions for a supermarket retailer, Journal of Retailing, Vol. 74, Issue 2: 223-245.
Treacy M., Wierseman F., 1993, Customer Intimacy and Other Value Disciplines, Harvard Business Review, January/February: 84-93.
Trias de Bes F., Kotler Ph., 2013, Innowacyjność przepis na sukces. Model "od A do F", Poznań: Rebis.
Van der Haar J.W., Kemp R.G.M., Omta O., 2001, Creating Value that Cannot Be Copied, Industrial Marketing Management, No. 30(8): 627-636.
Walter A., Ritter T., Gemunden H., 2001, Value-Creation in Buyer-Seller Relationships: Theoretical Considerations and Empirical Results from a Supplier's Perspective, Industrial Marketing Management, No. 30: 365-377
Weinstein A., 2004, Superior Customer Value in the New Economy: Concepts and Cases, Boca Raton: CRC Press.
Zeithaml V.A., 1988, Consumer Perceptions of Price, Quality and Value: A Means-end-Model and Synthesis of Evidence, Journal of Marketing, No. 52(3): 2-22.
Zupok S., 2011, Kreowanie wartości dla klienta przez producentów napojów bezalkoholowych, w: B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski, Zarządzanie wartością klienta w przedsiębiorstwach w Polsce, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa.
Zupok S., 2017, Innowacje jako element budowy wartości dla klienta - studium przypadku RCGW S.A. w Tychach, Journal of Management and Finance, Vol. 15: 375-387.