Babczuk A., 2007a, Modele zadłużenia publicznego odwołujące się do typu instytucji politycznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 3, 135-151.
Babczuk A., 2007b, Kryzys zadłużeniowy samorządu terytorialnego II Rzeczpospolitej, Finanse Komunalne, 3, 54-70.
Babczuk A., 2008, "Miękkie" ograniczenia budżetowe jako przesłanka niewypłacalności jednostek samorządu terytorialnego, Finanse Komunalne, 3, 5-15.
Behr J., 2015, Ewolucja gminy w Rzeczpospolitej Polskiej - zarys problematyki, Folia Iuridica Universitatis Wratislavensis, 4, 285-302.
Borodo A., 2012, Głos w sprawie zakresu i długu oraz deficytu jednostki samorządu terytorialnego, Finanse Komunalne, 1-2, 52-57.
Cichocki K.S., 2013, Zarządzanie finansami i długiem samorządu terytorialnego w perspektywie wieloletniej, Warszawa: PAN IBN.
Czempas J., 2013, Skłonność jednostek samorządu terytorialnego do inwestowania. Ujęcie ilościowe na przykładzie miast na prawach powiatu województwa śląskiego, Katowice: Wyd. UE w Katowicach.
Czempas J., Marcinek K., 2017, Specyfika inwestycji jednostek samorządu terytorialnego a wymóg realistyczności wieloletniej prognozy finansowej, Finanse Komunalne, 1-2, 64-74.
Dochody polskich samorządów rosną szybciej niż długi, 2015, www.podatki.abc.com.pl/czytaj/-/ artykul/dochody-polskich-samorzadow-rosna-szybciej-niz-dlugi [access: 11.04.2017].
Filipiak B., 2013, Przesłanki dokonania oceny samorządowego długu publicznego na tle podejścia badawczego, Szacowanie poziomu zadłużenia jednostek samorządu terytorialnego w warunkach zwiększonego ryzyka utraty płynności finansowej, eds. E. Denek, M. Dylewski, Warszawa: Difin.
Gonet W., 2012, Możliwości elastycznego kształtowania wydatków w samorządzie terytorialnym, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Sectio H Oeconomia, 46(3), 281-289.
Jastrzębska M., 2016, Nadmierne zadłużanie się jednostek samorządu terytorialnego - przyczyny, skutki, przeciwdziałanie, Finanse Komunalne, 6, 15-29.
Jurewicz D., 2016, Dług samorządu - bodziec czy bariera absorpcji środków europejskich? Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 2, 231-249.
Jurewicz D., 2017, Refinansowanie długu polskich gmin, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 79(2), 111-126.
Kołodko G.W., 2014, Społeczne i przestrzenne aspekty zróżnicowania dochodów we współczesnym świecie, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 39, 26-37.
Kołodko G.W., 2016, Nowy pragmatyzm czyli ekonomia i polityka dla przyszłości, in: Ekonomia umiaru. Realna perspektywa? Nowy pragmatyzm Grzegorza W. Kołodki, ed. J. Pach et al., Warszawa: WN PWN.
Krawczyk R.P., 2016, Problem skuteczności rozwiązań prawnych zapobiegających nadmiernemu zadłużaniu się samorządu terytorialnego, Finanse Komunalne, 12, 5-19.
Marchewka-Bartkowiak K., 2012, Refinansowanie (rolowanie) długu, www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/BASLeksykon.xsp?id=A0737F577E8D8AD9C1257A620032EFE2&litera=R&SessionID=lhuwpqzh [access: 11.04.2017].
Mączyńska E., 2015, Wybrane globalne i makroekonomiczne czynniki kształtujące w Polsce dochodzenie praw z umów, Biuletyn PTE, 1(68), 21-31.
Naworski Z., 2015, Samorząd terytorialny w "Ankiecie" rządu Ignacego Paderewskiego, in: Samorząd terytorialny i rozwój lokalny, ed. H. Szczechowicz, Włocławek: EXPOL.
NIK, 2015, Wykonywanie zadań regionalnych izb obrachunkowych w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom wynikającym z nadmiernego zadłużania się jednostek samorządu terytorialnego, Warszawa: Najwyższa Izba Kontroli.
Public debt. How much is too much, 2015, www.economist.com/blogs/freeexchange/2015/06/public- debt [access: 11.04.2017].
Ratajczak M., 2014, Ekonomia w dobie finansyzacji gospodarki, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 2, 259-271.
Samorządy toną w długach, 2011, www.tomaszcukiernik.pl/artykuly/artykuly-wolnorynkowe/sprzeciw- wobec-zadluzania-samorzadow [access: 11.04.2017].
Shiller R.J., 2012, Finance and the Good Society, Princeton: Princeton University Press.
Słodowa-Hełpa M., 2013a, Rozwój zintegrowany. Warunki, wymiary, wyzwania, Warszawa: CeDeWu.
Słodowa-Hełpa M., 2013b, Wyzwania stojące przed polskim samorządem lokalnym w perspektywie 2014-2020, Studia Oeconomica Posnaniensia, 6, 32-57.
Słodowa-Hełpa M., 2015, Interdyscyplinarna natura paradygmatu rozwoju - uwarunkowania i propozycje usprawnienia dialogu, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 41(1), 67-92.
Wiśniewski M., 2010, Nowe podejście do limitowania zadłużenia jednostek samorządu terytorialnego w Polsce, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 141, 336-346.
Woźniak M.G., 2015a, O niektórych problemach współczesnego człowieka, ekonomii i systemów ekonomicznych w kontekście integracji procesów rozwojowych, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 41(1), 195-213.
Woźniak M.G., 2015b, O ćwierćwieczu polskiej transformacji. Refleksje inicjowane pytaniami dra hab. Marcina Wojtysiak-Kotlarskiego. Część II: lekcje na przyszłość, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 42(2), 7-25.
Za inwestycyjne szaleństwo samorządów zapłacą mieszkańcy, 2013, www.obserwatorfinansowy. pl/forma/rotator/za-inwestycyjne-szalenstwo-samorzadow-zaplaca-mieszkancy [access: 11.04. 2017].
Zadłużenie polskich samorządów nie jest duże. Oczywiście na tle..., 2014, www.money.pl/gospodarka/ unia-europejska/wiadomosci/artykul/zadluzenie;polskich;samorzadow;nie;jest;duze;oczy wiscie;na;tle;,95,0,1455711.html [access: 11.04.2017].
Zioło M., 2011a, Miękkie i twarde ograniczenia budżetowe a problem zadłużenia i wsparcia finansowego dla podmiotów sektora subnational government, Zeszyty Naukowe WSB, 36, 161-172.
Zioło M., 2013, Efekty i efektywność jako przedmiot pomiaru w sektorze publicznym a paradoks towarzyszący procesowi. Aspekty teoretyczne i metodyczne, Finanse Komunalne, 10, 19-32.