Bechara A., Damasio A.R., 2005, The somatic marker hypothesis: A neural theory of economic decision making, Games and Economic Behavior, 52, 336-372.
Czyż A., 2014, Attention-Oriented Design: Creating a Successful Landing Page, http://blog.usabilla. com/attention-oriented-design-creating-successful-landing-page/ [dostęp: 18.02.2017].
Davidson R.J., 1993, Cerebral asymmetry and emotion: Methodological conundrums, Cognition and Emotion, 7, 115-138.
Davidson R.J., Rickman M., 1999, Behavioral inhibition and the emotional circuitry of the brain: Stability and plasticity during the early childhood years, w: Extreme fear, shyness, and social phobia: Origins, biological mechanisms, and clinical outcomes, red. L. Schmidt, J. Schulkin, New York: Oxford University Press.
Glaholt M.G., Wu M.C., Reingold E.M., 2009, Predicting preference from fixations, PsychNology Journal, 7(2), 141-158.
Grzegorczyk M., 2013, Neuromarketing nie ma w Polsce łatwo, www.pb.pl/neuromarketing-nie-ma-w-polsce-latwo-732813 [dostęp: 26.01.2017].
Hazlett R.L., Hazlett S.Y., 1999, Emotional response to television commercials: Facial EMG vs. self-report, Journal of Advertising Research, 2, 7-23.
Hopkins R., Fletcher J.E., 1994, Electrodermal measurement: Particularly effective for forecasting message influence on sales appeal, w: Measuring psychological responses to media messages, red. A. Lang, Hillsdale: Erlbaum.
Jaciow M., 2014, Międzynarodowe badania zachowań e-konsumentów - typy, podejścia, wymiary, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 187, 145- 155.
Kaczmarek M., 2012, Mocne i słabe strony eye trackingu jako metody badania zachowań nabywców, w: Foresight w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem. Analiza i studia przypadków, red. K. Borodako, M. Nowosielski, Poznań: Instytut Zachodni.
Kowalik F., 2012, Zaglądając pod kopułę, www.forbes.pl/artykuly/sekcje/Strategie/zagladajac-pod- -kopule,25542,2 [dostęp: 27.01.2017].
Knutson B., Rick S., Wimmer G.E., Prelec D., Loewenstein G., 2007, Neural predictors of purchases, Neuron, 53(1), 147-156.
LaBarbera P.A., Tucciarione J.D., 1995, GSR reconsidered: A behavior-based approach to evaluating and improving the sales potency of advertising, Journal of Advertising Research, 5, 33-53.
Majchrzak-Lepczyk J., 2015, Zachowania konsumentów na rynku e-commerce-wybrane zagadnienia, Handel Wewnętrzny, 2(355), 259-269, http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element. ekon-element-000171396685 [dostęp: 30.01.2017].
Ohme R., 2006, Kontrowersje wokół neuromarketingu, http://wiadomosci.onet.pl/kiosk/kontrowersje-wokol-neuromarketingu/kmj1s [dostęp: 27.01.2017].
Ohme R., 2011, Biometryczny przełom w marketingu, Harvard Business Review Polska, 101-102, 73-87.
Ohme R., Reykowska D., Wiener D., Choromańska A., 2009, Analysis of neurophysiological reactions to advertising stimuli by means of EEG and galvanic skin response measures, Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics, 2(1), 21-31.
Olejniczuk-Merta A., 2014, Ewolucja w badaniach marketingowych, Marketing i Rynek, 9, 2-7, www.marketingirynek.pl/files/1276809751/file/2014_mir_9_olejniczuk.pdf [dostęp: 5.04.2017].
Plassmann H., Yoon C., Feinberg F.M., Shiv B., 2010, Consumer Neuroscience, in Wiley International Encyclopedia of Marketing, 3, red. J.N. Sheth, N. Malhotra, http://onlinelibrary. wiley.com/doi/10.1002/9781444316568.wiem03051/abstract [dostęp: 30.01.2017].
Raszkowska G., 2009, Podświadomość na zakupach, czyli o czym myślą konsumenci, www.rp.pl/ artykul/323907-Podswiadomosc-na-zakupach---czyli-o-czym-mysla-konsumenci--.html