Bartoszewicz W., Borne-Januła H., Buczak T., Skalska T., Socała J., Metodologia badań i badanie pilotażowe turystyki biznesowej, praca wykonana na zlecenie Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, Instytut Turystyki, Warszawa 2003.
Borodako K., Turystyka biznesowa w Krakowie na tle wybranych miast polskich, "Prace Geograficzne Instytutu Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego" 2013, z. 134.
Cieślikowski K., Rynek turystyki konferencyjnej, t. 1: Podstawy teoretyczne. Funkcjonowanie i rozwój na świecie, Wyd. AWF w Katowicach, Katowice 2014.
Davidson R., Cope B., Turystyka biznesowa, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2003.
Denman R., Działania na rzecz bardziej zrównoważonej turystyki europejskiej, raport Grupy ds. Zrównoważonego Rozwoju Turystyki (TSG), 2007, www.zarabiajnaturystyce.pl/component/rubberdoc/ doc/32/raw [21.03.2015].
Gaworecki W.W., Turystyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
http://businesstraveller.pl/wiadomosci/hotele-w-przyjazni-z-natura [21.03.2015]
http://csr.forbes.pl/-nieekologiczne-zarowki-philips-i-osram,artykuly,190234,1,1.html [21.05.2015]
Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa - Poznań 2002.
Majewski J., Turystyka wiejska i rozwój lokalny, Fundacja "Edukacja dla Demokracji", Warszawa 2003.
Medlik S., Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1995.
Mika M., Formy turystyki biznesowej, w: Turystyka, red. W. Kurek, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Nawrocka E., Istota turystyki biznesowej, stan i czynniki jej rozwoju na przykładzie Wrocławia, "Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu" 2013, nr 41.
Niezgoda A., Rola świadomości ekologicznej w kształtowaniu konkurencyjnego produktu turystycznego, w: Konkurencyjność miast i regionów na globalnym rynku turystycznym, red. J. Sala, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
Niezgoda A., The Role of Environmental Konwledge, Attitudes and Initiatives in the Development of a Tourism Product, "Tourism" 2011, No. 21/1-2.
Niezgoda A., Obszar recepcji turystycznej w warunkach rozwoju zrównoważonego, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2006.
Niezgoda A., Markiewicz E., Uwarunkowania i cechy marketingu w turystyce biznesowej, w: Turystyka biznesowa: zbiór materiałów pokonferencyjnych, Gdańsk, 6-7 września 2007, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa, Gdańsk 2007.
Niezgoda A., The Role of Different Tourism Concepts and Forms in the Pursuance of Sustainable Development Goals, "Turyzm" 2008, No. 18/2.
Niezgoda A., Problems of Implementing Sustainable Tourism in Poland, "The Poznań University of Economics Review" 2004, Vol. 4, No. 1.
Nowe trendy rozwoju turystyki, red. G. Gołembski, Wyd. PWSZ w Sulechowie, Sulechów 2008.
Sacha S., Rynek miast kongresowych (na przykładzie Wiednia), w: Współczesna turystyka. Zagadnienia prawne, społeczno-ekonomiczne i przestrzenne, red. S. Sacha, "Państwo i Społeczeństwo" 2011, nr 1.
Seweryn R., Zachowania uczestników turystyki kongresowej (na podstawie wyników badań ruchu turystycznego w Krakowie), "Zeszyty Naukowe AE w Krakowie" 2006, nr 704.
Strategia rozwoju rynku turystycznego w Poznaniu, red. S. Bosiacki, Agawa, Poznań 2000.
Swarbrooke J., Horner S., Business Travel and Tourism, Butterworth - Heinemann, Oxford 2001.
Turystyka, red. W. Kurek, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007.
www.gmicglobal.org/ [21.03.2015]
www.hotelanders.pl/konferencje/zielony-pakiet-konferencyjny [21.03.2015]
www.polityka.pl/tygodnikpolityka/rynek/295924,1,ekosciema.read [21.05.2015]
Zaręba D., Ekoturystyka. Wyzwania i nadzieje, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000.