Alejziak W., 2003, Perspektywy i kierunki rozwoju badań naukowych nad turystyką, in: G. Gołembski (ed.), Kierunki rozwoju badań w turystyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN: 231-248.
Angroino M., 2010, Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Anuszewska I., 2011, Badania rynkowe po polsku, Warszawa: CeDeWu.
Balińska A., 2016, Znaczenie turystyki w rozwoju gmin wiejskich na przykładzie obszarów peryferyjnych wschodniego pogranicza Polski, Warszawa: Wydawnictwo SGGW.
Balińska A., 2017, Konkurencyjność agroturystyki jako formy spędzania czasu wolnego, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 473: 37-48.
Bernat S., 2012, Percepcja a planowanie krajobrazu wiejskiego, Acta Scientiarum Polono-rum. Administratio Locorum, 11(2): 29-39.
Brelik A., 2015, Dobra publiczne na obszarach wiejskich jako czynnik rozwoju działalności agroturystycznej na Pomorzu Zachodnim, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Campón-Cerroa José A.M., Hernández-Mogollóna M., Alves H., 2017, Sustainable improvement of competitiveness in rural tourism destinations: The quest for tourist loyalty in Spain, Journal of Destination Marketing & Management, 6(3): 252-266.
Christoua P., Sharpley R ., 2019, Philoxenia offered to tourists? A rural tourism perspective, Tourism Management, 72: 39-51, doi.org/10.1016/j.tourman.2018.11.007.
Czerwińska-Jaśkiewicz M., 2012, Wymagania turystów wobec produktu agroturystycznego. Studium empiryczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 86: 233-247.
De Rosa M., Mc Elwee G., Smith R ., 2019, Farm diversification strategies in response to rural policy: a case from rural Italy, Land Use Policy, 81: 291-301, doi.org/10.1016/ j.landusepol.2018.11.006.
Dębniewska M., Tkaczuk M., 1997, Agroturystyka - koszty, ceny, efekty, Warszawa: Wydawnictwo Poltex.
Drzewiecki M., 1992, Wiejska przestrzeń rekreacyjna, Warszawa: Instytut Turystyki.
Dudoń A.M., 2018, Rynek usług agroturystycznych, Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych, 1: 19-33.
Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań: Zysk i S-ka, 42-50.
Glabiński Z., 2016, Wykorzystanie metod badań jakościowych w analizie aktywności turystycznej seniorów na przykładzie obserwacji uczestniczącej, in: Z. Młynarczyk, A. Zajadacz, (eds.), Uwarunkowania plany rozwoju turystyki. Społeczno-ekonomiczne problemy rozwoju turystyki, Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe, 47-64.
He S., Su Y., Shahtahmassebi A. R ., Huang L., Zhou M., Gan M., Deng J., Zhao G., Wang K., 2019, Assessing and mapping cultural ecosystem services supply, demand and flow of farmlands in the Hangzhou metropolitan area, China, Science of The Total Environment, 692: 756-768.
Jemielniak D., (ed.), 2012, Badania jakościowe. Podejścia i teoria, vol. 1, Warszawa: Wy-dawnictwo Naukowe PWN.
Kaczmarek U., 2015, Agroturystyka w metropolii - stan i możliwości jej rozwoju w opinii mieszkańców Poznania, Studia Periegetica, 1(13): 39-49.
Kolny B., Kucia M., Stolecka A., 2011, Produkty i marki w opinii e-konsumentów, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Konecki K.T., 2000, Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kosmaczewska J., 2013, Turystyka jako czynnik rozwoju obszarów wiejskich, Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe.
Kozinets R .V., 2012, Netnografia. Badania etnograficzne online, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Krok E., 2015, Budowa kwestionariusza ankietowego a wyniki badań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, no. 874, Studia Informatica, 37: 55-72.
Kruczek Z., Cieszkowska K., 2017, Możliwości zastosowania metody mystery shopping w ocenie jakości usług turystycznych. Studium przypadku - termy w Białce Tatrzańskiej, Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2(38): 47-60, doi.org/10.18276/ept.2017.2.38-04.
Lewis C., D'Alessandro S., 2019, Understanding why: Push-factors that drive rural tourism amongst senior travellers, Tourism Management Perspectives, 32, 100574, doi.org/10.1016/j.tmp.2019.100574.
Lisek-Michalska J., 2013, Badania fokusowe. Problemy metodologiczne i etyczne, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Mazurek-Łopacińska K. (ed.), 2005, Badania marketingowe. Teoria i praktyka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Mazurkiewicz-Pizło A., Pizło W., 2018, Tajemniczy klient jako metoda badawcza - wybrane problemy, Polityka Europejska, Finanse i Marketing, 20(69): 112-126, doi.org/10.22630/PEFIM.2018.20.69.33.
Nowak S., 2012, Metodologia badan społecznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Poczta J., 2012, Walory krajoznawczo-przyrodnicze a rekreacja ruchowa w gospodarstwach agroturystycznych, Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe.
Przezbórska-Skobiej L., 2015, Uwarunkowania rozwoju turystyki wiejskiej w Polsce. Analiza regionalna, subregionalna i lokalna, Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
Sgroi F., Donia E., Mineo A.M., 2018, Agritourism and local development: A methodology for assessing the role of public contributions in the creation of competitive advantage, Land Use Policy, 77: 676-682, doi.org/10.1016/j.landusepol.2018.06.021.
Sikora J., 2012, Agroturystyka. Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
Sikora J., 2014, Turystyka wiejska, w tym agroturystyka, w kontekście perspektyw rozwoju wsi i rolnictwa w Polsce. Analiza wyników badań empirycznych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 3(27): 114-126.
Smoleńska O., 2014, Uwarunkowania oferty gospodarstw agroturystycznych Wielkopolski w zakresie bazy noclegowej i przestrzeni rekreacyjnej, Studia Periegetica, 2(12): 109-124.
Szymańska K., 2017, Wykorzystanie metody obserwacji w badaniu zachowań klienta w miejscu sprzedaży, Marketing i Zarządzanie, 3(49): 27-40.
Wojciechowska J., 2009, Procesy i uwarunkowania rozwoju agroturystyki w Polsce, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Zawadka J., 2010, Ekonomiczno-społeczne determinant rozwoju agroturystyki na Lubelszczyźnie (na przykładzie wybranych gmin wiejskich), Warszawa: Wydawnictwo SGGW.